Overslaan en naar de inhoud gaan

Welk Oranje-product doet het goed?

Wie Page toiletpapier koopt, maakt kans op het winnen van een plasmascherm.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Daarmee is het toiletpapier tot nu toe het bestverkochte Oranjeproduct dat ter gelegenheid van het WK voetbal in de Nederlandse supermarkten ligt. Toch hebben de Oranjeproducten de supermarkten de afgelopen weken niet zo heel veel extra omzet bezorgd.

related partner content for mobile comes here

Ook de Heineken-luidsprekerhoed en de Leeuwenhose van Bavaria komen voor in de toptien van meest verkochte actieproducten.

De ranglijst is samengesteld door . Dit marktonderzoeksbureau volgde de afgelopen zes weken de verkopen van de circa driehonderd WK-producten in de Nederlandse supermarkten.

Die winkels verkochten de afgelopen weken voor 10 miljoen euro aan speciale Oranje-actieproducten, becijfert AC Nielsen.

De omzet van de supermarkten steeg wel door het WK. In de week dat het toernooi van start ging, namen de verkopen toe met 11 procent vergeleken met vorig jaar. Zelfs in de week van Pinksteren stegen de verkopen, ondanks het feit dat de winkels toen een dag minder geopend waren.

Vooral bepaalde productgroepen profiteren van de voetbalrage.

De verkoop van bier nam bijvoorbeeld de afgelopen twee weken met 35 procent toe, vergeleken met dezelfde periode vorig jaar.

Een deel van deze toename is echter ook toe te schrijven aan het mooie zomerweer van de afgelopen weken. Ook frisdrank werd meer verkocht. De verkopen kwamen tijdens het WK 27 procent hoger uit.

Bron:

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in