Overslaan en naar de inhoud gaan

Mattel nummer 1 als grootste zakelijke blunderaar

Het is weer de periode van de jaarlijstjes ... ereranglijsten als sportman/-vrouw van het jaar, nieuwsmoment van het jaar, marketing top 10…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Zo verscheen er ook vandaag in (klik voor de digitale versie) de lijst met de grootste en domste zakelijke blunders van 2007. Altijd leuk een beetje leedvermaak...

related partner content for mobile comes here

Op nummer 1 staat speelgoedfabrikant , door de blunder om speelgoed op de markt te brengen dat te veel loodhoudende verf bevatte en waarna een mega terugroepactie moest plaatsvinden.

De tweede plaats is voor , het bedrijf dat Prozac op de markt probeerde te brengen in de vorm van kauwtabletten met vleessmaak, bedoeld om honden te kalmeren die lijden aan verlatingsangst.

De derde plaats is voor de inmiddels overleden , een steenrijke Amerikaanse zakenvrouw die na haar dood in augustus 12 miljoen dollar naliet aan haar hondje.

Het enige Nederlandse bedrijf met een vermelding is een sportschool in de Gelderse plaats Heteren die besloot nudisten tegemoet te komen door hen op zondag naakt te laten fitnessen. Daarmee verdient de sportschool volgens Fortune de veertiende stek onder de 101 domste zakelijke beslissingen van 2007.

Bron: ANP / Fortune

Ps. ben ik overigens de enige die me er oververbaasde dat er helemaal geen nieuws coverage was over de gehandicapte sporters die bij het Sportgala in de prijzen zijn gevallen?

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in