Overslaan en naar de inhoud gaan

DAG heeft het moeilijk: kruipt dichter naar de Volkskrant

De Volkskrant bericht vandaag dat de gratis krant DAG zich gaat richten op een hoger opgeleid publiek en versneld bij de Volkskrant…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De Volkskrant bericht vandaag dat de gratis krant zich gaat richten op een hoger opgeleid publiek en versneld bij de Volkskrant ondergebracht wordt.

related partner content for mobile comes here

Dat heeft de top van PCM - samen met telecombedrijf KPN eigenaar van DAG - besloten.

De vierde gratis krant van Nederland begon in mei en heeft tot nu toe 9 miljoen euro verlies geleden. De aanpassingen moeten de krant beter laten scoren bij lezers en adverteerders.

DAG gaat ook nauwer samenwerken met de Volkskrant, maar dat betekent volgens hoofdredacteur Bob Witman van DAG niet dat beide kranten sterk op elkaar zullen gaan lijken, zoals bijvoorbeeld NRC Handelsblad en NRC.next. 'We gaan vaker artikelen uit de Volkskrant overnemen, maar het blijven duidelijk twee aparte kranten.'

De gratis krant richt zich op een jonger publiek, van 18 tot 35 jaar, dat niet of nauwelijks betaalde kranten leest. Volgens Witman was het niveau mbo-plus en gaat dat nu opschuiven naar hbo-plus.

'Dat sluit ook beter aan bij de kranten van PCM.' PCM is de uitgever van de Volkskrant, NRC Handelsblad en Trouw.

DAG heeft een oplage van 420 duizend stuks en is daarmee de kleinste van de vier gratis kranten - de andere drie zijn Metro, Spits en De Pers.

Gisteren had het bericht ook al dat er fors moet worden ingegrepen bij de gratis krant.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in