Overslaan en naar de inhoud gaan

Timing en relevantie grootste uitdaging voor marketeers

Het snel groeiende aantal communicatiekanalen zorgt voor problemen bij het timen van marketingboodschappen. Dat blijk uit onderzoek van…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Aan het onderzoek hebben 47 bedrijven mee gedaan. Marketeers zien het aantal kanalen die zij zullen gaan aanboren in de komende jaren steeds verder groeien. De uitdaging deze kanalen optimaal in te zetten is een van de grote issues die de marketeers noemden. Om deze uitdaging aan te kunnen gaan gaven de respondenten aan steeds meer gebruik te gaan maken van real-time marketing en marketing resource management.

related partner content for mobile comes here

Op dit moment worden er gemiddeld vijf marketingkanalen gebruikt. De meest gebruikte kanalen op dit zijn direct mail, e-mail, telemarketing, internet en intranet. In de toekomst denkt echter de meerderheid ook gebruik te gaan maken van SMS en mms en zal e-mail en internet een sterke groei kennen.

97 procent van de ondervraagde marketeers gebruikt op dit moment gedragsvoorspellende technieken. Real-time en MRM zullen volgens het onderzoek de komende jaren stijgen van 15 procent naar 98 procent. Hiervoor wordt als reden genoemd het bereiken van de klant op het moment van aankoop.

Bron: unica (nasdaq: UNCA)

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in