Overslaan en naar de inhoud gaan

Chatrooms en communities van invloed op vakantiebestedingen

Uit een onderzoek van de American Marketing Association in Chicago blijkt dat veel Amerikanen zich laten beïnvloeden door gesprekken en…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Het onderzoek is uitgevoerd door middel van een poll waarop 1174 mensen reageerden.

related partner content for mobile comes here

? 47% van alle ondervraagden gaf aan naar community sites te gaan om te kijken of daar kortingsbonnen beschikbaar zijn. Ook wordt er op community sites veel gezocht naar goede cadeau ideeën.

? 45% van de ondervraagde gaf aan naar community sites te gaan om te kijken welke winkels er op dat moment uitverkoop hebben of wanneer de uitverkoop er aan zit te komen.

? 20% van de ondervraagden zegt product recensies te schrijven en te lezen voordat zij producten aanschaffen. Als het om video recensies gaat zegt 26% van de ondervraagden deze eerst te bekijken.

Voor marketeers bieden deze ontwikkelingen een nieuwe mogelijkheid om klanten aan zich te binden. Door intensief te communiceren met de klant kan er snel een emotie bij de klant worden op gebouwd waardoor hij of zij een goed gevoel krijgt bij een organisatie.

Het gehele artikel over dit onderzoek staat .

Ik ben alleen wel van mening dat het gebruik van communities ook een negatief effect kan hebben. Negatieve recensies op communities en in chatrooms kunnen natuurlijk ook zijn effect hebben op klanten. Voor bedrijven die communities inzetten als marketing middel is het van belang open kaart te spelen naar de klant. Marketeers positief laten reageren op negatieve recensies heeft soms juist een versterkend negatief effect.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in