Overslaan en naar de inhoud gaan

Wat (en hoe) denkt een marketeer?

Waar val je op terug, in tijden van nood en crisis? Wat is de primaire gedachte, het basisidee van waaruit al het andere dan vanzelf gaat…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Waar val je op terug, in tijden van nood en crisis? Wat is de primaire gedachte, het basisidee van waaruit al het andere dan vanzelf gaat lopen? deed onderzoek naar deze vragen onder 600 leden van de Amerikaanse

related partner content for mobile comes here

Het vak 'Marketing' staat al jaren onder druk. Misschien is het wel een chronische staat van zijn, nodig voor het überhaupt leveren van prestaties. Discussies, evealuaties, rol en plaats binnen het bedrijf, in de hierarchie en vooral de veranderende wereld van de laatste vijftien jaar kunnen van marketing een complex vak maken. Onderzoeken dus.

De ondervraagde senior marketeers kregen vragen voorgelegd over de acties, denk- en handelswijze waarop wordt teruggevallen in tijden van stress. Search Engine Optimalisation, Basis Marketing en Personalisatie zijn in dat geval de sleutelwoorden. Kortom: terug naar de basis en van daaruit weer op- en verder bouwen.

En wat zijn de belangrijkste doelgroepen dan? De babyboomers op één, de generatie X op twee. Dat zijn de mensen waar je met je basis marketing wijsheden op terugvalt.

Ook de locatie is onderzocht, maar dan meer vanuit de vraag waar het grootste groeipotentieel te vinden is. China (53%!!), India (20%), Oost-Europa (10%). Ook de rest van het lijstje laat nog kansrijke gebieden zien (West-Europa, Latijns-Amerika, Brazilië, Rusland, Mexico), waarbij opvalt dat Azië en bijvoorbeeld Turkije niet worden genoemd. Maar de laatste kan (het ontbreken ervan in) de mindset van 'de Amerikaan' zijn.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in