Wat (en hoe) denkt een marketeer?
Waar val je op terug, in tijden van nood en crisis? Wat is de primaire gedachte, het basisidee van waaruit al het andere dan vanzelf gaat lopen? Anderson Analytics deed onderzoek naar deze vragen onder 600 leden van de Amerikaanse Marketing Executives Networking Group
Het vak 'Marketing' staat al jaren onder druk. Misschien is het wel een chronische staat van zijn, nodig voor het überhaupt leveren van prestaties. Discussies, evealuaties, rol en plaats binnen het bedrijf, in de hierarchie en vooral de veranderende wereld van de laatste vijftien jaar kunnen van marketing een complex vak maken. Onderzoeken dus.
Vacatures
Externe communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager
SpottaAccountmanager New Business
SpottaDe ondervraagde senior marketeers kregen vragen voorgelegd over de acties, denk- en handelswijze waarop wordt teruggevallen in tijden van stress. Search Engine Optimalisation, Basis Marketing en Personalisatie zijn in dat geval de sleutelwoorden. Kortom: terug naar de basis en van daaruit weer op- en verder bouwen.
En wat zijn de belangrijkste doelgroepen dan? De babyboomers op één, de generatie X op twee. Dat zijn de mensen waar je met je basis marketing wijsheden op terugvalt.
Ook de locatie is onderzocht, maar dan meer vanuit de vraag waar het grootste groeipotentieel te vinden is. China (53%!!), India (20%), Oost-Europa (10%). Ook de rest van het lijstje laat nog kansrijke gebieden zien (West-Europa, Latijns-Amerika, Brazilië, Rusland, Mexico), waarbij opvalt dat Azië en bijvoorbeeld Turkije niet worden genoemd. Maar de laatste kan (het ontbreken ervan in) de mindset van 'de Amerikaan' zijn.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid