Honderden producten juist goedkoper


Dat is een van de conclusies van het onderzoek naar supermarktprijzen van het AD. De krant kocht vorige week bij AH, C1000 en Super de Boer 85 identieke producten. De prijzen werden vergeleken met die van een jaar geleden.
AH kwam er als goedkoopste uit met een prijsstijging ten opzichte van 2006 van amper een half procent. De prijzen bij de andere twee supermarkten stegen met 3,9 procent.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSKlanten klagen vooral over de hogere prijzen van melk, kaas, brood en groenten. Verrassend is dat tegenover elke prijsverhoging wel een prijsverlaging staat. Maar het zijn vooral minder in het oog springende producten als huishoudhandschoenen (-80 procent bij AH), wattenstaafjes (-45 procent bij Super de Boer) en gepelde tomaten (-35 procent bij C1000) waarvoor de klant nu minder geld neertelt.
Marktonderzoeker GfK bevestigt dat de gemiddelde kassabon 4 procent hoger uitkomt dan vorig jaar.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid