Overslaan en naar de inhoud gaan

'Trade Marketing Dimension' beste marketingboek

Het boek 'The Trade Marketing Dimension' heeft de PIM Marketing Literatuurprijs gewonnen.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De auteurs Ron Cijs en Herwin van den Berg ontvingen de prijs dinsdagavond op een presentatie van de drie genomineerden aan de Vrije Universiteit Amsterdam.

related partner content for mobile comes here

Retailstrateeg Cijs en Heineken-marketingdirecteur Van den Berg zijn medeoprichters van de Dutch Trade Marketing Association. Volgens de jury is hun boek over dit specifieke vakgebied 'helder van opzet en vanuit de praktijk geschreven'. De winnaar scoorde vooral op de jurycriteria praktische toepasbaarheid en toegevoegde waarde.
'De groeimotor' van Roland en Rogier van Kralingen scoorde beter op het zwaarst wegende criteria vernieuwing, waardoor het uiteindelijk nog spannend werd. De derde genomineerde, 'Guerrilla Marketing' van Adformatie-journalist Cor Hospes, legde het af tegen de andere twee sterke titels.

Het winnende boek geeft volgens de jury een goed inzicht in de retailwereld 'en hoe daar als marketeer strategisch in te opereren'. Het Trade Marketing Strategy Model kan worden beschouwd als 'een aanwinst voor de marketinggereedschapskist'.

De jury vond het opmerkelijk dat er dit jaar slechts een kleine twintig boeken zijn verschenen die vanuit het Nederlandse vakgebied zijn ontstaan. 'Beduidend minder dan afgelopen jaar', reageert juryvoorzitter Hans Molenaar, die daar grappend aan toevoegt: 'Zou er een correlatie bestaan met het afnemend aantal Nima-examens?'

Zie ook .

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in