Jaguar geeft beste online customer experience


Van alle Britse fabrikanten geeft Jaguar op zijn website de beste customer experience, aldus interactief marketingbureau Blast Radius, dat onderzoek deed naar de mate van klantgerichtheid en merkbeleving op de Engelse websites van 20 van de grootste fabrikanten van consumentengoederen.
Het betreft hier een lijst van 20 websites van 'topbedrijven' in verschillende categorieën (criterium: meer dan 250 miljoen omzet), samengesteld door het Britse business intelligencebureau Hoover.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSOverall winnaar: Jaguar.
Volgens de onderzoekers zijn de scores van deze autofabrikant op het gebied van awareness en 'overall experience' bijna perfect. Het design wordt innovatief genoemd, met beelden die opvallen en de aandacht vasthouden.
De gehele top 20 vind je terug op Marketingonline.nl, hier de top 5:
1 Jaguar Cars
2 Magnet
3 Reebok International (UK)
4 Burberry Group
5 SSL International (Durex)
Een van de uitkomsten: de meeste websites scoren het hoogst op awareness en het laagst op koop/transactie.
De lage scores waren met name te danken aan gebrekkige promoties, storingen in het bestelproces, slechte veiligheid, weinig cross selling, niet-leverbare producten.
De slechtste scores kwamen overigens van de categorie Computer en Kantoorbenodigdheden. Deze bedrijven scoorden volgens Blast Radius beduidend minder in 'overall customer experience' dan de bedrijven in andere categorieën.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid