Overslaan en naar de inhoud gaan

Het Wonder van Macau, ofwel: Apple Rules!

Meer nieuws uit Macau. Gisteren lichtte China Mobile-baas Wang Jianzhou al een tipje van de sluier op over de onderhandelingen met Apple…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Meer nieuws uit Macau. Gisteren lichtte China Mobile-baas Wang Jianzhou al een tipje van de sluier op over de , vandaag zorgde Warner Music-baas Edgar Bronfman Jr voor vuurwerk.

related partner content for mobile comes here

Bronfman Jr stond tot voor kort ferm aan de kant van de traditionele studiobazen in het titanengevecht om de muziekmarkt van morgen. Dit is de man die peer-to-peer muziekdownloads ooit , en die in februari op het 3GSM-congres in Barcelona vanwege diens pleidooi voor rechtenvrije digitale muziek.

Maar Edgars reis naar Macau bleek een moderne versie van Paulus' reis naar Damascus. Want tot ieders verbazing gaf hij op het GSMA-congres een regelrechte ode aan Apple ten beste (). De iTunes-winkel is een wereldvondst, aldus Bronfman nu. Het is een middel dat Warner in staat stelt te ontdekken waar consumenten extra waarde aan hechten, en voor welke produkten en combinaties ze bereid zijn hogere prijzen te betalen.

Citaatje: "By packaging a full album into a bundle of music with ringtones, videos and other combinations and variation, we found products that consumers demonstrably valued and were willing to purchase at premium prices. And guess what? We've sold tons of them. And with Apple's cooperation to make discovering, accessing and purchasing these products even more seamless and intuitive, we'll be offering many, many more of these products going forward."

Bij een spectaculaire bekering hoort boetedoening. Die nam gaandeweg Bronfmans speech epische vormen aan: "We used to fool ourselves. (...) We expected our business would remain blissfully unaffected even as the world of interactivity, constant connection and file sharing was exploding. And of course we were wrong. How were we wrong? By standing still or moving at a glacial pace, we inadvertently went to war with consumers by denying them what they wanted and could otherwise find, and as a result of course, consumers won."

Bronfman, bekend van zijn publieke bekvechterij met Steve Jobs over wat wel werkt in digitale muziek en wat niet, ging zelfs nog een stapje verder, en zijn speech ontaardde in een serenade aan de iPhone en iTunes: "You need to look no further than Apple's iPhone to see how fast brilliantly written software presented on a beautifully designed device with a spectacular user interface will throw all the accepted notions about pricing, billing platforms and brand loyalty right out the window. And let me remind you, the genesis of the iPhone is the iPod and iTunes?a music device and music service that consumers love."

Da's een. Nu nog de andere studiobazen (L. Dinosaurus Studio Musicalis). Om over de filmbazen (L. ) nog maar niet te spreken.

Wordt Macau het tipping point in de muziekindustrie?

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in