Mens sana in carne sano


Eerst was er de fel bekritiseerde McDonald's-campagne met miniatuur Hummer natuurvernietgers. Hummer liet dit en ander natuur(beschermers)geweld niet lijdzaam over zich heen komen, en sloeg keihard terug met de Hummer Heroes-campagne, waarin Hummers als weldoeners van de mensheid worden opgevoerd.
En nu is de beurt aan McDonald's, hier in Singapore althans. De Golden Arches rekenen genadeloos af met de mythe dat junk food slecht zou zijn voor uw kind. Slecht? Hoe kom je erbij? Happy Meals zijn goed voor uw koters lichamelijke, geestelijke EN sociale gezondheid!
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSLichamelijk, want vol vitaminen en zonder 'toegevoegde suiker' (sinds wanneer staat dat garant voor gezond voedsel?); geestelijk, want McDonald's filialen in de Merlion City bieden tegenwoordig in-house edutainment dus ze worden er nog slimmer van ook; en sociaal, want je mag geld geven door Helpende Handjes te kopen, voor een dollar elk (50 Eurocent). Handje gaat op het raam en de dollar gaat naar Ronald McDonald's eigen kinderliefdadigheidsfonds.
Repeteert u even met ons mee? "Happy Child". Happy in Body; Happy in Mind; Happy in Spirit." Goed uit het hoofd leren, anders duizend strafregels. Of neem je kind wat vaker mee naar McDonald's.
Goed voorbeeld van doortimmerde marketing. Nog mooier voorbeeld van totale MVO-hypocrisie...
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid