Overslaan en naar de inhoud gaan

Crossmediale tegenvallers

Ook dit jaar hebben we weer veel 'crossmediale' campagnes voorbij zien komen. Ik vroeg daarom aan een aantal creatieven om een lijstje te…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De hele lijst staat deze maand in . Hieronder een paar voorbeelden van campagnes die op minder steun konden rekenen...

related partner content for mobile comes here

van ING (Leukwerkt Worldwide) bijvoorbeeld, werd door meerdere creatieven genoemd.
Men vond het idee op zich wel goed, maar de drempel te hoog om voor een financiële dienst vanuit een televisiecommercial naar een website te gaan. 'Het platform is goed bedacht, maar past niet bij dit product', zo was de conclusie.

Ook de kreeg geen applaus. 'Ordina werft met virals, maar dan moet een viral wel zo leuk zijn dat je hem gaat doorsturen. De man van de toekomst zit nog in 2007... Toch wel een domper', zei een creatief.

Ok, deze campagnes vielen tegen, maar hoe zit het dan met deze... Hij staat niet in het blad, maar kwam dan ook begin deze maand pas voorbij. De start is veelbelovend, maar het eindigt met een enorme sof: , van Iglo.

De lokker is prima: leg de bon uit het tijdschrift (de mijne zat in de Allerhande, maar er zaten er in totaal 5 miljoen in de Libelle, Margriet, Viva, Flair, Esta, Story, Top Sante, Living, Zin, Delicious en de Midi) twee minuten in de vriezer, zodat er een code verschijnt, waarmee je online kunt inloggen. Ik deed het meteen.

Maar dan begint de ellende... Eerst moet je verplicht naar een lange en saaie film kijken, en de code stukje bij beetje invoeren, om er vervolgens na lange tijd achter te komen dat de prijs (die je aan het begin was beloofd) niets meer is dan een geldterug-actie...

Natuurlijk snap ik dat je niet zomaar diepvriesproducten kunt opsturen, maar verzin dan iets totaal anders.

Ik ben benieuwd wat jullie van Iglo's poging vinden

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in