Crossmediale tegenvallers
De hele lijst staat deze maand in Tijdschrift voor Marketing. Hieronder een paar voorbeelden van campagnes die op minder steun konden rekenen...
Het Gesprek op de Lek van ING (Leukwerkt Worldwide) bijvoorbeeld, werd door meerdere creatieven genoemd.
Men vond het idee op zich wel goed, maar de drempel te hoog om voor een financiële dienst vanuit een televisiecommercial naar een website te gaan. 'Het platform is goed bedacht, maar past niet bij dit product', zo was de conclusie.
Vacatures
Accountmanager New Business
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager
SpottaOok de wervingsactie van Ordina kreeg geen applaus. 'Ordina werft met virals, maar dan moet een viral wel zo leuk zijn dat je hem gaat doorsturen. De man van de toekomst zit nog in 2007... Toch wel een domper', zei een creatief.
Ok, deze campagnes vielen tegen, maar hoe zit het dan met deze... Hij staat niet in het blad, maar kwam dan ook begin deze maand pas voorbij. De start is veelbelovend, maar het eindigt met een enorme sof: Vriezenisverser.nl, van Iglo.
De lokker is prima: leg de bon uit het tijdschrift (de mijne zat in de Allerhande, maar er zaten er in totaal 5 miljoen in de Libelle, Margriet, Viva, Flair, Esta, Story, Top Sante, Living, Zin, Delicious en de Midi) twee minuten in de vriezer, zodat er een code verschijnt, waarmee je online kunt inloggen. Ik deed het meteen.
Maar dan begint de ellende... Eerst moet je verplicht naar een lange en saaie film kijken, en de code stukje bij beetje invoeren, om er vervolgens na lange tijd achter te komen dat de prijs (die je aan het begin was beloofd) niets meer is dan een geldterug-actie...
Natuurlijk snap ik dat je niet zomaar diepvriesproducten kunt opsturen, maar verzin dan iets totaal anders.
Ik ben benieuwd wat jullie van Iglo's poging vinden
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid