Lego bouwt lekker door


Menigeen zal er jaloers op zijn: een klantenclub met 2,5 miljoen leden. Bij Lego zijn ze er trots op. In 1997 werd de Lego Club internationaal gepositioneerd. De kinderen stroomden toe. In de regio Duitsland-Zwitserland-Oostenrijk telt de Lego Club ruim 500.000 leden, waarvan 10 procent meisjes. De kerndoelgroep, kinderen tussen 6 en 12 jaar, is uiteraard ruim vertegenwoordigd. Maar ook oudere Lego-freaks zijn lid.
Aanvankelijk was lidmaatschap gratis. Dat Lego de clubleden sinds 2001 laat betalen, gaf alleen maar nog een extra impuls aan het ledental. Het Lego Club-lidmaatschap eindigt automatisch na twee jaar. Het mag worden verlengd, en daar maken veel leden grif gebruik van.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSLego Club-leden worden dan ook voortdurend door Lego in de watten gelegd, met kortingen op Lego-producten, tegoedbonnen en korting op toegangskaartjes voor Legoland of andere themaparken. Ze krijgen soms een Lego-pakketje thuisgestuurd, en vijf keer per jaar het Lego-magazine. De Lego Club versterkt het ‘communitygevoel’. En daarmee de afzet, weten ze bij Lego.
bron: Direkt Marketing
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid