
Menigeen zal er jaloers op zijn: een klantenclub met 2,5 miljoen leden. Bij Lego zijn ze er trots op. In 1997 werd de Lego Club internationaal gepositioneerd. De kinderen stroomden toe. In de regio Duitsland-Zwitserland-Oostenrijk telt de Lego Club ruim 500.000 leden, waarvan 10 procent meisjes. De kerndoelgroep, kinderen tussen 6 en 12 jaar, is uiteraard ruim vertegenwoordigd. Maar ook oudere Lego-freaks zijn lid.
Aanvankelijk was lidmaatschap gratis. Dat Lego de clubleden sinds 2001 laat betalen, gaf alleen maar nog een extra impuls aan het ledental. Het Lego Club-lidmaatschap eindigt automatisch na twee jaar. Het mag worden verlengd, en daar maken veel leden grif gebruik van.
Vacatures
Event Manager
Stichting Anne-BoCommunicatiemedewerker studentenwerving en -voorlichting
TU DelftClient Services Director - Media
ScheepensLego Club-leden worden dan ook voortdurend door Lego in de watten gelegd, met kortingen op Lego-producten, tegoedbonnen en korting op toegangskaartjes voor Legoland of andere themaparken. Ze krijgen soms een Lego-pakketje thuisgestuurd, en vijf keer per jaar het Lego-magazine. De Lego Club versterkt het ‘communitygevoel’. En daarmee de afzet, weten ze bij Lego.
bron: Direkt Marketing
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word abonnee