Mond-tot-mondreclame zet aan tot kopen
Mond-tot-mondreclame werd door 45,1 procent van de consumenten genoemd. Het lezen van een artikel is op 37,8 procent van de mensen van invloed en 29 procent laat zich sturen door een insert in een krant of tijdschrift.
Iets minder dan een kwart zegt dat een online advertentie van invloed is. Dat blijkt uit onderzoek van BIGResearch naar de media die consumenten beïnvloeden in hun online zoek- en koopgedrag. Meer dan de helft van de ondervraagden (51,6 procent) zegt een online zoektocht te starten nadat ze een product in een tijdschrift hebben gezien. Iets minder (47,7 procent) zegt dat het lezen van een artikel de aanleiding is.
Vacatures
Externe communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager
SpottaAccountmanager New Business
SpottaHet onderzoek van BIGresearch maakt er geen onderscheidt tussen online en offline mond-tot-mond-reclame. Ook bij 'artikelen' is het niet duidelijk of die online zijn gelezen of in de traditionele media.
Bron: Nu-Z.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid