Overslaan en naar de inhoud gaan

KPN komt met Snapchat-lens voor YouTube-serie Legends of Gaming

Zogenaamde Snapchat World Lens 24 uur beschikbaar voor het publiek.
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

KPN is voor het tweede jaar op rij sponsor van Legends of Gaming. In deze gameshow nemen verschillende influencers het tegen elkaar op in verschillende games gedurende een half jaar. Aan het format is dit jaar het personage The Ledge toegevoegd: een ‘mystery gamer’ in een zwart racepak.

related partner content for mobile comes here

The Ledge-lens

KPN ontwikkelde daarom samen met A Bigger Circle en Endemol Shine een Snapchat World Lens rondom dit karakter. Met deze Snapchat-lens kunnen gebruikers The Ledge in hun eigen foto’s en video’s plaatsen, dankzij Augmented Reality. Deze lens is 24 uur beschikbaar. De meest originele snaps met The Ledge winnen kaarten voor het Legends of Gaming-event dat zal plaatsvinden op zaterdag 3 februari.

Angela Snijders, Brand & Content Manager bij KPN: ‘Met de lancering van de World Lens hebben we de jonge doelgroep weten te bereiken én vermaken. In de activatie hebben we op subtiele wijze ons sponsorship kunnen integreren en door behulp van Augmented Reality meerwaarde weten te creëren voor de doelgroep.’

Productie

De World Lens is ontwikkeld met Lens Studio, de Augmented Reality-software die Snapchat half december wereldwijd heeft uitgerold. Hiermee is het mogelijk om eigen 3D-modellen om te zetten in een Snapchat World Lens.

Peter Evers, COO bij A Bigger Circle: ‘De World Lens is voor ons een mijlpaal qua innovatie. Niet eerder konden we zelf Augmented Reality-content produceren en distribueren naar zo een groot publiek. Door de Lens Studio hebben we volledige creatieve controle gehad over het eindproduct. Het is fantastisch dat KPN dit avontuur als eerste adverteerder van Nederland direct met ons aan wilde gaan.’

De KPN-lens op Snapchat kan hier worden bekeken.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in