Overslaan en naar de inhoud gaan

Jumbo: succes Snollebollekes-campagne EK boven verwachting

Campagne droeg bij aan omzetgroei in eerste halfjaar.
Jumbo 1
Snollebollekes voor Jumbo tijdens het EK van 2021
Jumbo 1
Snollebollekes voor Jumbo tijdens het EK van 2021

De inzet op het Europees kampioenschap voetbal heeft bijgedragen aan het stijgende marktaandeel van Jumbo. Dat laat het concern weten bij de bekendmaking van de halfjaarcijfers. Volgens Jumbo was de campagne met de Snollebollekes en bijbehorende 'juichcape' 'boven verwachting succesvol'.

related partner content for mobile comes here

De omzet van supermarktketen liep in het eerste halfjaar op naar 5,36 miljard euro, een toename van 5,3 procent ten opzichte van dezelfde periode een jaar eerder. Het marktaandeel van Jumbo steeg daarmee naar 21,8 procent. 

De online verkoop steeg met ruim 50 procent, onder meer een gevolg van de aanhoudende coronamaatregelen. Jumbo investeerde fors in de online markt.

Na de recordomzet in het coronajaar 2020 verwachtte de supermarktketen al door te groeien. De tweede helft van het jaar opent Jumbo meer vestigingen. Een smet op de resultaten is het tegenvallende La Place, waarmee Jumbo grote plannen heeft. Maar door corona was de keten voor een groot deel dicht.

Inmiddels heeft bijna iedereen van wie de baan kwam te vervallen bij de reorganisatie van eerder dit jaar een nieuwe functie gevonden binnen Jumbo, meldt het bedrijf.

Bron: ANP.

Zie ook: Colette Cloosterman-Van Eerd (Jumbo): ‘Als het nodig is, dan pakken we een nachtje door’

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in