Overslaan en naar de inhoud gaan

De sleutel tot jouw CX-succes

Zo vind je de juiste CX-KPI voor elk bedrijf
Partner
Ipsos

Bij marktonderzoeksbureau Ipsos zijn we grenzeloos nieuwsgierig naar mensen, markten, merken en de samenleving. In deze snel veranderende wereld is Ipsos de strategische partner die je helpt antwoorden te krijgen op de onderliggende kwestie achter jouw vraagstukken.  Omdat we diverse onderzoeksexpertises onder één dak aanbieden, kunnen we volledige antwoorden leveren die organisaties in staat stellen om GameChangers te zijn. We doen dit door het beste van wetenschap, technologie en kennis te combineren en door in alles wat we doen onze 4 S-en te garanderen: Safety, Simplicity, Speed en Substance. Hiervoor gebruiken we onze verschillende Triple A solutions: Appropriate, Agile en Affordable. Zo zorgen we ervoor dat jij sneller, slimmer en gedurfder kunt handelen. Uiteindelijk komt succes namelijk neer op een simpele waarheid: 

De sleutel tot jouw CX-succes
De sleutel tot jouw CX-succes

Een handige tool om klantervaringen te meten, beheren en verbeteren is de Key Performance Indicator, afgekort KPI. Het is een krachtig instrument voor positieve bedrijfsverandering, mits het past bij jouw bedrijf. De sleutel zit ‘m in het goed overdenken en valideren van deze beslissing. Hoe? Ipsos’ whitepaper ‘The Key To Your CX Success’ legt het uit.

KPI’s zijn maatwerk

Om actie te ondernemen en klantervaringen te verbeteren met behulp van een KPI, moet eerst bepaald worden wat bij jouw bedrijf past. Want zoals het whitepaper stelt is er niet één generieke KPI voor elke organisatie. Wat stimuleert positieve verandering? Denk aan een indicatie van klantenbinding/loyaliteit, uitgaven of operationele efficiëntie.

Kiezen wat past

Een minimaal vereiste van een KPI is dat het gewenste bedrijfsresultaten aandrijft. Bepalen wat dit doet gaat verder dan alleen een eenvoudig te beantwoorden meetwaarde selecteren. Het moet bijvoorbeeld aansluiten bij de cultuur van een organisatie, de sector waarin de organisatie opereert en het al bestaande ecosysteem van onderzoeken. Tegelijkertijd moeten de beweegredenen achter de KPI duidelijk en transparant zijn, van directie tot aan het uitvoerend personeel.

Welk commercieel resultaat is het belangrijkst voor een bedrijf en weerspiegelt de CX-KPI dat?

Resultaten koppelen

Uiteindelijk komt het neer op één centrale vraag: welk commercieel resultaat is het belangrijkst voor een bedrijf en weerspiegelt de CX-KPI dat? Aan de hand van een door Ipsos ontwikkelde modelleringstechniek, de ROCXI of voluit Return on CX Investment, wordt het verband tussen KPI-resultaten en echte bedrijfsresultaten bepaald.

Meer weten?

Download de volledige whitepaper hier of neem voor vragen contact op met Miranda van der Schouw via miranda.vanderschouw@ipsos.com of met Robert Broekman via robert.broekman@ipsos.com.

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Partner
Ipsos

Bij marktonderzoeksbureau Ipsos zijn we grenzeloos nieuwsgierig naar mensen, markten, merken en de samenleving. In deze snel veranderende wereld is Ipsos de strategische partner die je helpt antwoorden te krijgen op de onderliggende kwestie achter jouw vraagstukken.  Omdat we diverse onderzoeksexpertises onder één dak aanbieden, kunnen we volledige antwoorden leveren die organisaties in staat stellen om GameChangers te zijn. We doen dit door het beste van wetenschap, technologie en kennis te combineren en door in alles wat we doen onze 4 S-en te garanderen: Safety, Simplicity, Speed en Substance. Hiervoor gebruiken we onze verschillende Triple A solutions: Appropriate, Agile en Affordable. Zo zorgen we ervoor dat jij sneller, slimmer en gedurfder kunt handelen. Uiteindelijk komt succes namelijk neer op een simpele waarheid: 

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in