Jaarprijs Goede Voeding 2003 voor Optimel


Optimel vla is de eerste verse magere vla in Nederland: het bevat 0 procent vet en er is geen suiker toegevoegd. In 1999 werd de Jaarprijs Goede Voeding al aan Optimel toegekend voor de kwark, yoghurt en yoghurtdrink. Het is voor het eerst in de geschiedenis dat een merk twee keer de Jaarprijs Goede Voeding ontvangt voor haar producten. Met de prijs wordt Optimel vla door voedingsdeskundigen onderscheiden als een product, dat een belangrijke bijdrage levert aan de gezondheid van de Nederlandse bevolking. De sleutel van Optimel's succes wordt onderstreept door de erkenning van de consument.
‘We zijn erg blij met de Jaarprijs Goede Voeding. Deze prijs is deafgelopen jaren uitgegroeid tot een van de belangrijkste prijzen vanvoedingsdeskundigen. Dat we met Optimel de prijs nu voor de tweede keerkrijgen, in 1999 voor de zure en nu voor de zoete Optimel-producten, vinden we zeer bijzonder. Het onderstreept de kracht van het Optimel-concept,’aldus Bas van den Berg, commercieel directeur bij Campina Nederland en verantwoordelijk voor onder andere Vifit.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROS
Vifit Optimel is de absolute leider in het zogenaamde 'low calory'-zuivelsegment. Dit segment is een groeimarkt met een omzet van ruim 56 miljoen euro. Optimel heeft hierin een marktaandeel van 82 procent (bron: IRI InfoScan).
Optimel vla is in mei 2003 aan het assortiment toegevoegd. ‘We zagen datzure zuivelproducten, zoals yoghurt, drink en kwark, met name door vrouwen gebruikt worden. Van mannen en kinderen is bekend dat zij vla prefereren boven zure zuivelproducten. Om het ook voor mannen en kinderen makkelijk te maken om voor een gezond alternatief te kiezen hebben we dit voorjaar Optimel vla geïntroduceerd,’ aldus Van den Berg.
Ook Optimel vla is een succes. Al binnen acht weken na de introductie verliet het miljoenste pak de fabriek. In totaal is vanaf mei 2003 van de vla meer dan drie miljoen liter verkocht. ‘Dit is veel meer dan waarop we gerekend hadden. Optimel vla wordt door de Nederlander dus duidelijk gezien als een volwaardig en smaakvol alternatief voor gewone vla,’ aldus Van den Berg.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid