Overslaan en naar de inhoud gaan

Meer standaardisatie op online advertentiemarkt

De European Interactive Advertising Association (EIAA) en het Interactive Advertising Bureau Europe (IAB Europe) hebben vorige week de…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De standaardisatie moet er vooral voor zorgen dat online campagnes net zo makkelijk te plannen, in te kopen en te produceren zijn als offline campagnes. Het is ook een antwoord op de vraag van adverteerders naar meer simpele, effectieve en efficiënte inkoop van advertentieruimte op het net.
Het geheel moet volgens de betrokkenen een eind maken aan de verwarring over formaten, die veel media-exploitanten en adverteerders momenteel parten speelt. Het zal ook het aantal advertenties per pagina verminderen. De grotere formaten in het pakket, zoals de 728x90 super banner en de 160x600 wide skyscraper, zullen meer impact geven en ook de creativiteit verhogen, hopen de betrokken partijen.

related partner content for mobile comes here

Om de consistentie, de transparantie en de vergelijkbaarheid te vergroten, hebben EIAA en de ledenorganisaties van het IAB, zes formaten afgesproken: de 468 x 60 traditionele banner, 120 x 600 skyscraper, 160 x 600 UAP wide skyscraper, 180 x 150 UAP rectangle, 300 x 250 UAP medium rectangle en 728 x 90 UAP super banner.
‘This is another watershed in the internet's commercial development.’ verklaarde Danny Meadows-Klue, president van IAB Europe. ‘These core sizes will become available across thousands of European websites giving advertisers the chance to run pan-European campaigns on a scale never before possible.’
Jupiter Media Metrix voorspelt dat de Europese online advertentie markt in 2008 zo’n €4,014 miljard zal bedragen.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in