Overslaan en naar de inhoud gaan

Inzicht in klanten van de toekomst

Er is al meer gezegd over generatiemarketing, cohort-marketing of Harry Potter Marketing (zie mokkamarketing). Nu gaat dit vaak over hoe je…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Er is al meer gezegd over generatiemarketing, cohort-marketing of Harry Potter Marketing (zie ). Nu gaat dit vaak over hoe je een bepaalde generatie kunt blijven verleiden jouw product af te nemen, door met die generatie mee te groeien. Echter, in het 'zomernummer' van de
staat een artikel dat voorspelt hoe de komende generatie en de generaties daarna, zich zullen ontwikkelen.

related partner content for mobile comes here

De auteurs hebben een model ontwikkeld dat alle Amerikaanse generaties vanaf de kolonisatie tot en met nu, indeelt in slechts vier 'archetypes'. Deze archetypes hebben elk hun eigen kenmerken, en volgen elkaar in een vaste volgorde op. Deze kenmerken hebben betrekking op de houding ten aanzien van het gezin, cultuur, risico en maatschappelijke betrokkenheid.

Dit biedt voor branches waar inspelen op de langere termijn van belang is, zoals de auto-industrie of de ontwikkeling van vastgoed, de mogelijkheid na te denken voor welke nieuwe gebruikers of klanten het product óók interessant moet zijn.

Het betreft een Amerikaans model, wat zeker niet zomaar naar de Nederlandse situatie te vertalen is. Generaties worden gevormd (én vormen) door de eigen geschiedenis en die is voor Amerikanen (voor een deel) anders dan voor ons. Toch zie je zeker parallellen en is het nuttig je te realiseren dat de behoeften van de 60-er in het jaar 2027 niet alleen ongelijk zijn aan die van nu, maar ook waarin die dan zullen verschillen!

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in