Inzicht in klanten van de toekomst


Er is al meer gezegd over generatiemarketing, cohort-marketing of Harry Potter Marketing (zie mokkamarketing). Nu gaat dit vaak over hoe je een bepaalde generatie kunt blijven verleiden jouw product af te nemen, door met die generatie mee te groeien. Echter, in het 'zomernummer' van de Harvard Business Review
staat een artikel dat voorspelt hoe de komende generatie en de generaties daarna, zich zullen ontwikkelen.
De auteurs hebben een model ontwikkeld dat alle Amerikaanse generaties vanaf de kolonisatie tot en met nu, indeelt in slechts vier 'archetypes'. Deze archetypes hebben elk hun eigen kenmerken, en volgen elkaar in een vaste volgorde op. Deze kenmerken hebben betrekking op de houding ten aanzien van het gezin, cultuur, risico en maatschappelijke betrokkenheid.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSDit biedt voor branches waar inspelen op de langere termijn van belang is, zoals de auto-industrie of de ontwikkeling van vastgoed, de mogelijkheid na te denken voor welke nieuwe gebruikers of klanten het product óók interessant moet zijn.
Het betreft een Amerikaans model, wat zeker niet zomaar naar de Nederlandse situatie te vertalen is. Generaties worden gevormd (én vormen) door de eigen geschiedenis en die is voor Amerikanen (voor een deel) anders dan voor ons. Toch zie je zeker parallellen en is het nuttig je te realiseren dat de behoeften van de 60-er in het jaar 2027 niet alleen ongelijk zijn aan die van nu, maar ook waarin die dan zullen verschillen!
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid