Groene pubers


Volgens JupiterResearch bekommert 38% van de online jeugd zich om het milieu en zelfs 15% is aan te merken als "Hardcore Green Teens". Jongeren die als groen bestempeld worden lopen voorop en ook op het gebied van mediagebruik gaat dat op. Vooral de online activiteit van deze groep ligt hoger dan van andere generatiegenoten.
De "Green Teens" kunnen dan ook beschouwd worden als opinieleiders binnen hun netwerk. Ze staan open voor nieuwe dingen en juist daarom zijn deze jongeren zeer interessant op het gebied van online marketing.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROS
Online advertising heeft 29% van de groep aangespoord iets te kopen in een fysieke winkel het afgelopen jaar en 19% heeft iets online aangeschaft.
Een ander interessant gegeven: milieubewuste tieners en zelfs jongere kinderen kunnen ook invloed uitoefenen op het koopgedrag van hun ouders.
Via eMarketer
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid