ING komt met tv-programma: Jonge Leeuwen


Jeroen de Bakker’s Lab1111 ontwikkelde voor ING een nieuw communicatieproduct: Jonge Leeuwen. Het concept bestaat uit onder andere een televisieprogramma, een website en onderdeel op Hyves.
Het branded content-concept is een samenwerkingsverband tussen KNVB, ING en Hyves (Telegraaf) en richt zich op kinderen die van voetbal houden. Zo kunnen ze in contact komen met hun helden: de spelers van het Nationale Elftal.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSHet concept is zo op het eerste gezicht een beetje een mix van Zappsport en WNF Rangers, met toevoeging van social media. Deelnemers moeten namelijk eerst lid worden om zich bijvoorbeeld op te kunnen geven voor een consult van de ‘Voetbaldokter’, die in het televisieprogramma -samen met de Jonge Leeuw en een bekende voetballer- wekelijks een voetbalprobleem oplost.
Daarnaast is er een wekelijkse voetbalquiz en wordt er een flitsende voetbalmove uitgelegd, die je meteen op het veld kunt gebruiken. Het televisieprogramma is namelijk elke zondag te zien, lekker vroeg om 8:35 uur, op Disney XD. Aanstaande zondag is de eerste aflevering.
Op de website zijn alle afleveringen terug te zien, andere filmpjes te bekijken en staan er de nieuwste voetbalgames, die je kunt spelen met je Hyves-vrienden.
Kinderen kunnen alleen via Hyves lid worden van de Jonge Leeuwen: ze moeten dus eerst een Hyves-profiel aanmaken. KNVB-mediapartner Telegraaf heeft dat slim geregeld.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid