Overslaan en naar de inhoud gaan

Hoe maak je een effectieve Facebook-ad?

Met deze zeven tips komt jouw Facebookadvertentie wél tot zijn recht.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Is er iets eenvoudiger dan een advertentie plaatsen op Facebook? Foto uploaden, tekstje typen en klaar. Toch? Volgens kan het inderdaad zo simpel zijn, maar valt er bij het posten nog veel winst te behalen. Daarom stelden ze een stappenplan op waarmee elke Facebook-post optimaal tot zijn recht komt. En wat blijkt? Een kind kan de was doen:

related partner content for mobile comes here

1. Houd bij een Facebook-post niet alleen rekening met de timeline van de fanpagina, maar bedenk dat de post er ook in de oude én nieuwe news feed goed uit moet zien.

2. Houd rekening met de verschillende weergaves op desktop en mobiel

3. Gebruik altijd een beeld met een 4:3 verhouding. Deze verhouding ziet er zowel op de oude als de nieuwe news feed en zowel op desktop als mobiel goed uit.

4. Gebruik altijd een afbeelding met een afmeting tussen 800x600 en 2048x1536, als de verhouding maar 4:3 is. Hoe groter het beeld, hoe minder verkleuring.

5. Zet altijd de belangrijkste boodschap centraal in de page post.

6. Gebruik een donkere achtergrond aan de bovenkant van de afbeelding , wanneer je tekst over een afbeelding wilt plaatsen. Zo zorg je voor genoeg contrast.

7. Gebruik maximaal 20 procent tekst in een post. Met meer tekst kan een post niet via Facebook gepromoot worden. Om foto’s hierop te checken gebruikt Facebook een raster waarmee je ee post kunt controleren.

from

En de mannen van Yes2web zijn niet de enigen die worstelende Facebook-adverteerders een helpende hand te reiken om aan de strenge regels te voldoen..Ook de Australische blogger Jeff Bullas stelde een handleiding samen onder de naam "How To Create a Perfect Facebook Promoted Post that Doesn't Break the Rules'.
Zijn belangrijkste tips:

- Zorg dat je een specifiek publiek aanspreekt

- Kies een aansprekend beeld dat gerelateerd is aan het product en eruit zal springen tussen andere berichten in de Facebook-newsfeed

- Wees slim, maar zuinig met woorden

- Neem in de status een link op die mensen naar een landingspagina leidt

.99 " title="Hier">Hier kun je het hele artikel van Jeff Bullas lezen.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in