Overslaan en naar de inhoud gaan

Unilever’s zorgen over Europese interne markt

FMCG-gigant Unilever maakt zich zorgen over de Europese interne markt. De Europese Unie zou zich meer moeten laten gelden.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Zo zegt vice-president External European Affairs Dick Toet maandagochtend 5 augustus tegen het FD. De fabrikant heeft naar eigen zeggen steeds vaker last van barrières die lidstaten eenzijdig opwerpen, zonder eerst te kijken naar de regelgeving vanuit de EU.

related partner content for mobile comes here

En dat speelt vooral op het gebied van voeding. Daarbij willen overheden door de crisis laten zien dat ze voor de bevolking opkomen, aldus Toet.

Dat heeft tot gevolg dat de EU minder bereid is om de resultaten van het onderzoek door Europese voedselautoriteit Efsa af te wachten. Toet: ‘Als we die interne markt willen hebben, moeten we werken met Europese autoriteiten die beslissen over wetgeving. Elk steentje dat je uit het bouwwerk haalt, betekent voor ons extra kosten en internationaal gezien verlies van concurrentiekracht.’

Toet: ‘Ik besef dat de roep om meer uniformiteit en meer zeggenschap in Brussel tegen de tijdgeest in gaat, maar als de structuur van de interne markt, bijvoorbeeld nu met Efsa, wegvalt, dan verliest de Europese Unie zijn bestaansrecht.’

Juist nu veel burgers klagen dat er zo weinig concreets uit Europa komt, zou hier veel meer aandacht voor moeten zijn, aldus Toet.

Bron: FD

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in