Grootschalige Europese campagne over biodiversiteit van start


Ondanks wereldwijde inspanningen tonen studies aan dat de biodiversiteit - de rijke variëteit aan leven op aarde - in een rap tempo afneemt. Juist in het jaar 2010, door de VN uitgeroepen tot ‘Jaar van de Biodiversiteit’, moet de campagne Europeanen bewuster maken van het probleem.
Uit de Eurobarometer over biodiversiteit blijkt dat een derde (34%) van de Europeanen nog nooit heeft gehoord van de term biodiversiteit. 28% heeft het woord weliswaar voorbij heeft horen komen, maar kent de betekenis niet. Het hoofddoel van de campagne is daarom om mensen vertrouwd te maken met de term biodiversiteit en met de potentiële gevolgen van het verlies ervan. Ook worden tips gegeven om zelf de achteruitgang tegen te gaan, zoals het eten van seizoensgroenten en -fruit.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSDe campagne bestaat uit de website www.verbondendoorleven.eu, een internetfilm, pr-acties, straatkunst, advertenties en toepassingen op sociale media. Deze middelen worden ingezet in de eerste fase. Doel van de eerste fase is mensen licht te ‘shockeren’ met beelden van dode dier- en plantsoorten, te zien binnen de context van een soort ‘plaats delict’. De tweede fase, die half mei van start gaat, is erop gericht burgers te bewegen om zelf een rol te spelen in het behoud van biodiversiteit. Het thema dat steeds terugkomt, is het idee van onderlinge verbondenheid en afhankelijkheid.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid