Overslaan en naar de inhoud gaan

Grootschalige Europese campagne over biodiversiteit van start

De Europese Unie heeft nieuwe campagne gelanceerd met als slogan ‘Biodiversiteit: verbonden door leven’. De campagne moet het…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Ondanks wereldwijde inspanningen tonen studies aan dat de biodiversiteit - de rijke variëteit aan leven op aarde - in een rap tempo afneemt. Juist in het jaar 2010, door de VN uitgeroepen tot ‘Jaar van de Biodiversiteit’, moet de campagne Europeanen bewuster maken van het probleem.

related partner content for mobile comes here

Uit de Eurobarometer over biodiversiteit blijkt dat een derde (34%) van de Europeanen nog nooit heeft gehoord van de term biodiversiteit. 28% heeft het woord weliswaar voorbij heeft horen komen, maar kent de betekenis niet. Het hoofddoel van de campagne is daarom om mensen vertrouwd te maken met de term biodiversiteit en met de potentiële gevolgen van het verlies ervan. Ook worden tips gegeven om zelf de achteruitgang tegen te gaan, zoals het eten van seizoensgroenten en -fruit.

De campagne bestaat uit de website , een internetfilm, pr-acties, straatkunst, advertenties en toepassingen op sociale media. Deze middelen worden ingezet in de eerste fase. Doel van de eerste fase is mensen licht te ‘shockeren’ met beelden van dode dier- en plantsoorten, te zien binnen de context van een soort ‘plaats delict’. De tweede fase, die half mei van start gaat, is erop gericht burgers te bewegen om zelf een rol te spelen in het behoud van biodiversiteit. Het thema dat steeds terugkomt, is het idee van onderlinge verbondenheid en afhankelijkheid.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in