Overslaan en naar de inhoud gaan

Interbrand/Tijdschrift voor Marketing: Top25 sterkste Nederlandse mediamerken

Interbrand Amsterdam heeft op verzoek van Tijdschrift voor Marketing een diepgaand consumentenonderzoek uitgevoerd om inzicht te krijgen in…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De hele lijst en alle winnaars in de verschillende categoriën vind je terug in het april-nummer van het Tijdschrift voor Marketing, dat deze week verschijnt.

related partner content for mobile comes here

Op basis van de enquête-uitkomsten stelde Interbrand een ranglijst samen van de belangrijkste Nederlandse mediamerken van dit moment. Hierbij is gebruik gemaakt van een samengestelde metriek die deels is gebaseerd op de Brand Strength Scoring-methodiek van Interbrand.

Deze metriek kwam tot stand door voor elk merk gewogen scores te maken op de factoren naamsbekendheid, keuzewaarschijnlijkheid, waardering en tevredenheid, wat uiteindelijk resulteerde in een eindscore voor elk merk.

De ranglijst: De top5 van Nederlandse mediamerken

(in het Tijdschrift voor Marketing staan de top25 én de sterkste merken per categorie)

De ranglijst geeft een beeld van mediamerkvoorkeuren van de Nederlandse consument en illustreert de dynamiek over de verschillende mediatypen. Er is een onmiskenbaar verband tussen merk en mediatype; de keuze van een merk wordt namelijk voor een deel bepaald door de manier waarop het toegankelijk is.

Met die wetenschap vroeg Interbrand consumenten naar hun mening over mediatypen. Waarom staan de televisiemerken bovenaan? Waarom scoort een aantal betrekkelijk jonge merken hoger dan oudere, gevestigde namen? Wat vinden de Nederlandse consumenten van deze merken en waarom kiezen ze die merken?

Het onderzoek levert vijf kerninzichten op die deze vragen beantwoorden en die duidelijk maken wat er gaande is in het Nederlandse mediamerken landschap.

De vijf inzichten:

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in