Overslaan en naar de inhoud gaan

Gouden Windei voor Nutella Cups

Meest misleidende product, zegt Foodwatch.
Nutella
Nutella

Nutella Cups van Ferrero krijgt van de organisatie Foodwatch het Gouden Windei. De organisatie, die zichzelf voedselwaakhond noemt, organiseert elk jaar de verkiezing van het “meest misleidende” voedingsproduct.

related partner content for mobile comes here

Een derde van de 10.000 mensen die hebben meegedaan aan de publieksverkiezing heeft gestemd op de portieverpakking van dit broodbeleg. De losse portieverpakkingen zijn de stemmers een doorn in het oog. ‘Consumenten zijn zich steeds meer bewust van de gevaren voor en de belasting van plastic op het milieu. Beelden van de ‘plastic-soep’ in de wereldzeeën en dieren die verstrikt raken in plastic gaan de wereld over. De roep om minder plastic verpakkingen wordt sterker’, aldus Foodwatch.

Chocopasta en smartwater

Vorig jaar was het Gouden Windei voor Kleine Keuken Chocopasta voor baby’s, in 2018 won Smartwater van Coca-Cola. Genomineerden passen vaak hun product aan naar aanleiding van een nominatie, zo is in het verleden gebleken.

Het Gouden Windei is dit jaar voor de elfde keer uitgereikt. In de afgelopen jaren hebben meer dan 110.000 consumenten hun stem uitgebracht.

(ANP) 

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in