Overslaan en naar de inhoud gaan

MetrixLab lanceert snelle AI-methode voor effectievere advertenties

ACT Instant, de door kunstmatige intelligentie gedreven pre-test, is geschikt voor online video, TV-commercials en banners.
MetrixLab
MetrixLab

Het digitale onderzoeksbureau MetrixLab heeft een snelle vorm gelanceerd van pre-testing: ACT Instant, een door kunstmatige intelligentie gedreven pre-test, geschikt voor online video, TV-commercials en banners. De effectiviteit van verschillende advertenties wordt door de methode onderzocht en de resultaten worden door vertaald in adviezen en aanbevelingen, laat MetrixLab weten. 

related partner content for mobile comes here

Deze nieuwe vorm van onderzoek combineert de expertise van onderzoekers met machine learning. De uitvoerig geteste algoritmen coderen de advertenties op ruim 130 variabelen. De meer interpretatie-gevoelige variabelen, zoals het gebruik van vakjargon en emotie, worden gecodeerd door onderzoekers. Omdat er geen gebruik wordt gemaakt van vragenlijsten en respondenten kunnen de resultaten al binnen twee uur beschikbaar zijn.

Modewoord

Jolique Weelink, Global Director Innovation and Consultancy bij MetrixLab, licht de werkwijze toe: 'We zien een grote vraag naar agile oplossingen om tot snellere inzichten te komen. Voor ons is AI niet zomaar een modewoord, we hebben het ingebouwd in onze unieke en gevalideerde pre-testmethodologie. Op deze manier geven we onze klanten wereldwijd snel en helder advies, gebaseerd op consumenteninzichten. We zijn ervan overtuigd dat deze manier van pre-testen, waarbij rekening gehouden wordt met hoe mensen media consumeren, veel waarde heeft voor onze klanten.'

 

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in