Overslaan en naar de inhoud gaan

'Hoe maak je een mondkapje?' vaakst gegoogeld

Welke vragen hielden Nederlanders het afgelopen jaar het meest bezig? Google publiceerde woensdag zijn jaaroverzicht, Year in Search.
Mondkapje
Mondkapje

Wat is een lockdown? Waarom hamsteren we wc-papier? Hoe maak je een mondkapje? Die vragen hebben Nederland het afgelopen jaar veel beziggehouden, blijkt uit het overzicht van zoekopdrachten in Google. Het bedrijf publiceerde woensdag zijn jaaroverzicht, Year in Search genaamd.

related partner content for mobile comes here

Bij het jaaroverzicht kijkt Google niet naar de meest uitgevoerde zoekopdrachten, maar naar de opdrachten waar een grote stijging te zien is. De 'trending' trefwoorden hebben vooral te maken met de corona-uitbraak. De snelst gestegen term is 'coronavirus', gevolgd door 'RIVM'. In de top tien staan verder zoekopdrachten als 'coronavirus Nederland' en 'corona dashboard'. Andere veel gezochte onderwerpen dit jaar waren Fred van Leer, de iPhone 12 en Joe Biden.

Wentelteefjes

Ook veel vragen aan Google hebben te maken met de corona-uitbraak. Zo wilden Nederlanders weten waarom het coronavirus eigenlijk zo heet, wat een pandemie is en waarom Italiƫ zo veel coronagevallen telt. Maar mensen gebruikten Google ook veel om te ontdekken waarom cornflakes zijn uitgevonden, wat een koppelwerkwoord is en hoe je wentelteefjes maakt.

Kobe Bryant

De meest gezochte overledene was Kobe Bryant. De basketballer kwam in januari om het leven door een helikoptercrash. Ook actrice Naya Rivera en shorttrackschaatsster Lara van Ruijven werden veel gegoogeld. De meest gezochte serie was Tiger King, bij de tv-programma's voert Boer zoekt Vrouw de lijst aan. Marco Borsato is de meest op Google gezochte artiest en Noortje Herlaar de meest gegoogelde acteur.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in