Overslaan en naar de inhoud gaan

Adverteerders besteden ondanks corona fors meer aan Black Friday

In totaal werd er in 2020 al ruim 193,5 miljoen euro uitgegeven aan advertenties in offline media, de feestdagen nog niet meegerekend.
TVC
TVC

Adverteerders hebben dit jaar 1,1 miljoen euro meer uitgegeven aan offline advertenties rond Black Friday dan vorig jaar. Uit cijfers van media registratiebureau Adfact blijkt dat er vooral op radio en televisie meer werd gespendeerd. In totaal werd er in 2020 al ruim 193,5 miljoen euro uitgegeven aan advertenties in offline media, de feestdagen nog niet meegerekend.

related partner content for mobile comes here

Advertentiebestedingen rondom het uit de VS overgewaaide Black Friday namen dit jaar 4,7% toe ten opzichte van 2019. Voor de radio was deze toename zelfs nog groter: hier werd maar liefst 17,6% meer aan advertenties uitgegeven. Opvallend is dat er dit jaar minder verschillende adverteerders geadverteerd hebben, maar dat het budget hoger was (117 versus 144 miljoen vorig jaar). 

Lockdowns

Dat vooral de ‘traditionele media’ radio en televisie dit jaar een stijging zagen in advertentiebestedingen, komt volgens Joris Bos, Managing Director van Adfact, door de verschillende ‘lockdowns’ van dit jaar. ‘Ondanks de crisis of misschien zelfs dankzij deze crisis, is er ruim meer budget aan advertenties uitgegeven dit jaar. Adverteerders lijken goed aan te voelen dat mensen juist door het vele thuiszitten extra gevoelig zijn voor aantrekkelijke aanbiedingen en spelen daarop in.'

 

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in