Overslaan en naar de inhoud gaan

Haribo wint Loden Leeuw: opnieuw irritantste reclame

In tegenstelling tot vorig jaar weigerde Haribo dit keer de prijs in ontvangst te nemen.
Haribo
Beeld uit 'de vreselijk stomme' reclame van Haribo.
Haribo
Beeld uit 'de vreselijk stomme' reclame van Haribo.

De Loden Leeuw voor de meest irritante reclame van het jaar is net als vorig jaar naar Haribo gegaan. De reclame ontving met 39 procent van de stemmen. De 'vreselijke stomme reclame met erg irritante stemmetjes’ zorgt ervoor dat in vele huiskamers het geluid meteen wordt uitgezet. In tegenstelling tot vorig jaar weigerde Haribo dit keer de prijs in ontvangst te nemen.

related partner content for mobile comes here

Ook Hornbach, Decupré, Beter Horen en Plameco maakten dit jaar kans op die prijs. Hornbach eindigde op de tweede plaats, met 19 procent van de stemmen. In het reclamespotje krijgt een man een relatie met zijn zaag. Matrassenfabrikant Decupré werd eindigde met 18,9 procent als derde.

Martien Meiland heeft de Loden Leeuw voor meest irritante BN'er in een reclamespotje gewonnen. Hij kreeg het beeldje vanwege zijn rol in de reclame van Vriendenloterij Bingo. De realityster kreeg 45 procent van de stemmen en liet genomineerden Thomas Acda en zijn 'buurman' Sergio Romero IJssel (Lidl), Paul Haenen (PriceWise), Andy van der Meijde (Toto) en Mark Rietman (ABN AMRO) achter zich. In totaal werden er ruim 103.000 stemmen uitgebracht. Meiland zelf is blij met de prijs. 'Ik ben er heel trots op en hij krijgt een plekje naast mijn Televizier-ring', laat hij weten in een reactie.

De prijzen worden sinds 2002 uitgereikt. Vorig jaar werd Marijke Helwegen verkozen tot meest irritante BN'er in een reclame. Ook René Froger, Ali B, Jan Smit en Adelheid Roosen gingen naar huis met de titel.

AVRO / Tros
Meiland zelf is blij met de prijs. 'Ik ben er heel trots op en hij krijgt een plekje naast mijn Televizier-ring', laat hij weten in een reactie.
Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in