24Talk – Waar zijn de mediabureaus bij de Effies? Eigen schuld of gemiste kans?
Ook in bijzondere tijden bundelen BVA, VEA & Adformatie hun krachten tijdens 24Festival, de combinatie van het congres MarketingLive! en de Effie Awards Show.
Lees meerDoor de verscherping van de (beperkende) maatregelen rondom COVID-19 wordt het 24Festival volledig digitaal én zonder fysieke bezoekers. De diverse onderdelen van het programma worden omgebouwd tot een digitaal aantrekkelijk programma en uitgezonden door de diverse platformen van de organiserende partijen VEA, BVA en Adformatie.
Dick van der Lecq, voorzitter 24Festival: ‘We zijn supertrots dat we het meest prestigieuze marketingevent in deze vorm door kunnen laten aan, en daarbij toegankelijker maken dan ooit.’
24Festival is hèt jaarlijkse evenement waar professionals in reclame, communicatie, marketing en design elkaar ontmoeten en inspireren. 24Festival, voorheen bekend als de 24 uur van de Reclame, is een initiatief van de VEA (Vereniging van Communicatie Adviesbureaus) en BVA (Bond van Adverteerders) in samenwerking met Adformatie.
Als we kijken naar de inschrijvingen van de Effies zien we maar bar weinig mediabureaus terugkomen. Is de rol van mediabureaus zo klein of zijn ze te bescheiden? In deze 24talk gaan Rogier Bruggeman, Directeur bij mediabureau ZIGT en zijn collega Joppe Andriessen, Creatief strateeg & Communications Director in gesprek over de rolverdeling tussen Klant, Reclame- & Mediabureau. Waarom zien we het teamwork tussen de drie belangrijkste stakeholders niet terug in de belangrijkste prijs van ons vakgebied? Hoe kunnen ze samen zorgen voor meer Effie waardige campagnes?
Rogier Bruggeman – Directeur
Sinds 2006 werkzaam bij ZIGT en heeft de laatste vijf jaar als directeur de leiding over het bureau, dat inmiddels uit bijna 70 mensen bestaat en voor meer dan 200 merken werkzaam is. Is bij een aantal klanten nog echt businessstrateeg betrokken en juist om businessdoelstellingen te behalen is een goede samenwerking tussen alle betrokken partijen het belangrijkste ingrediënt.
Joppe Andriessen – Creatief Strateeg & Communication Director
Werkte jarenlang bij diverse reclamebureaus als creatief en later ook als strateeg. Sinds enkele jaren loopt hij rond in ‘die andere wereld’ van media, waarin hij de brug slaat tussen de kracht van het creatieve denkproces en de effectiviteit van media.
Ook in bijzondere tijden bundelen BVA, VEA & Adformatie hun krachten tijdens 24Festival, de combinatie van het congres MarketingLive! en de Effie Awards Show.
Lees meerDoor de verscherping van de (beperkende) maatregelen rondom COVID-19 wordt het 24Festival volledig digitaal én zonder fysieke bezoekers. De diverse onderdelen van het programma worden omgebouwd tot een digitaal aantrekkelijk programma en uitgezonden door de diverse platformen van de organiserende partijen VEA, BVA en Adformatie.
Dick van der Lecq, voorzitter 24Festival: ‘We zijn supertrots dat we het meest prestigieuze marketingevent in deze vorm door kunnen laten aan, en daarbij toegankelijker maken dan ooit.’
24Festival is hèt jaarlijkse evenement waar professionals in reclame, communicatie, marketing en design elkaar ontmoeten en inspireren. 24Festival, voorheen bekend als de 24 uur van de Reclame, is een initiatief van de VEA (Vereniging van Communicatie Adviesbureaus) en BVA (Bond van Adverteerders) in samenwerking met Adformatie.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid