Overslaan en naar de inhoud gaan

Lidl neemt concurrent Aldi op de hak in sarcastische kerstcommercial

De video is een parodie op de mierzoete kerstcommercials van de supermarkten die de feestdagen al jarenlang domineren.
Lidl
In de kerstcommercial van Lidl moet Aldi's mascotte Kevin the Carrot het ontgelden.
Lidl
In de kerstcommercial van Lidl moet Aldi's mascotte Kevin the Carrot het ontgelden.

De Britse Lidl heeft in een kerstcommercial concurrent Aldi op de hak genomen. In het spotje wordt Aldi's kerst-mascotte Kevin the Carrot - die al vijf jaar de hoofdrol speelt in de spotjes van de Duitse discounter - met een vork geprikt tot de tranen in zijn ogen springen. Vlak voor de brute misdaad roept Lidl: 'Wij hebben geen schattige karakters nodig als onze wortels zo goed smaken.'

related partner content for mobile comes here

De video is een parodie op de mierzoete kerstcommercials van de supermarkten die de feestdagen al jarenlang domineren. Hoewel het spotje start op dezelfde zoetgevooisde wijze als die van de concurrentie, verandert die toon snel. 

De commercial Big On a Christmas You Can Believe In start met een klein meisje dat een roodborstje een taartje geeft. De mooie vriendschap die lijkt te ontstaan wordt echter bruut onderbroken. ‘Zes luxe pies, 1,49 pond!’, verschijnt er plots in beeld. Met het typische Britse sarcasme worden vervolgens de feestartikelen van Lidl zoals de kersttrui en de kalkoen toegezongen.

Luchtig

'We wilden dat onze kerstcommercial dit jaar op een luchtige manier laat zien dat met Lidl-kwaliteit en prijzen iedereen in een mooi kerstfeest kan geloven', zegt commercieel directeur Ryan McDonnell van Lidl in Groot-Brittannië tegen Britse media. 'We hebben dit jaar allemaal wat verlichting nodig.'

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in