Google verkoopt advertentieruimte in kranten


Volgens Het Financieele Dagblad kunnen tijdens het proefproject ruim honderd geselecteerde adverteerders ruimtes kopen in meer dan vijftig Amerikaanse kranten. Onder de deelnemende dagbladen zijn de New York Times, de Washington Post en de Chicago Tribune.
In het proefproject moet een adverteerder inloggen op de Google-site. Daar kan hij de beschikbare ruimte bekijken in de aangesloten dagbladen, een ruimte selecteren en een digitale advertentie opsturen. De krant beslist of het de advertentie accepteert en tegen welke prijs. Als de proef een succes is, wordt het systeem begin volgend jaar beschikbaar voor alle adverteerders.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSTijdens de proefperiode is het advertentiesysteem nog gratis. Daarna wil Google een percentage van de advertentieprijs aan de krantenuitgevers vragen.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid