Overslaan en naar de inhoud gaan

Meer omzet Unilever door reclame

Het voedings- en wasmiddelenconcern Unilever heeft de omzet in het derde kwartaal met 2 procent zien stijgen tot 10,1 miljard euro. Door…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dat blijkt uit de halfjaarcijfers. De operationele winst van Unilever daalde met 3 procent tot 1,5 miljard euro. De nettowinst daalde 45 procent tot 0,8 miljard euro. Bestuursvoorzitter Patrick Cescau toonde zich desondanks tevreden. ‘We blijven goede vooruitgang boeken met opnieuw een kwartaal van groei over de brede linie. Prijsacties en een aanhoudende verbetering van de productiviteit compenseren volledig de hoger dan verwachte inkoopkosten.'

related partner content for mobile comes here

Het concern mikt voor 2010 op een groei van de onderliggende verkopen van 3 à 5 procent en een brutowinstmarge van meer dan 15 procent. In Europa (38 procent van de concernomzet) stegen de verkopen met 3,5 procent. Een belangrijke bijdrage kwam van op vitaliteit gerichte innovaties in culinaire producten, spreads en thee.

De divisie IJs groeide dit seizoen vooral door het mooie weer in juli. Deze ontwikkeling maakte de lagere verkopen van ijs in de het eerste helft van het jaar weer goed. In wasmiddelen verloor Unilever enig marktaandeel, maar persoonlijke verzorging groeide goed door innovatie en consumentgerichte acties.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in