Meer omzet Unilever door reclame
Dat blijkt uit de halfjaarcijfers. De operationele winst van Unilever daalde met 3 procent tot 1,5 miljard euro. De nettowinst daalde 45 procent tot 0,8 miljard euro. Bestuursvoorzitter Patrick Cescau toonde zich desondanks tevreden. ‘We blijven goede vooruitgang boeken met opnieuw een kwartaal van groei over de brede linie. Prijsacties en een aanhoudende verbetering van de productiviteit compenseren volledig de hoger dan verwachte inkoopkosten.'
Het concern mikt voor 2010 op een groei van de onderliggende verkopen van 3 à 5 procent en een brutowinstmarge van meer dan 15 procent. In Europa (38 procent van de concernomzet) stegen de verkopen met 3,5 procent. Een belangrijke bijdrage kwam van op vitaliteit gerichte innovaties in culinaire producten, spreads en thee.
Vacatures
Accountmanager New Business
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager
SpottaDe divisie IJs groeide dit seizoen vooral door het mooie weer in juli. Deze ontwikkeling maakte de lagere verkopen van ijs in de het eerste helft van het jaar weer goed. In wasmiddelen verloor Unilever enig marktaandeel, maar persoonlijke verzorging groeide goed door innovatie en consumentgerichte acties.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid