Overslaan en naar de inhoud gaan

Facebook lijdt verlies

Bij de eerste presentatie van kwartaalcijfers, rapporteert Facebook een netto verlies van 157 miljoen dollar.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De sociale netwerksite presenteerde donderdag voor het eerst sinds de beursgang in mei kwartaalcijfers. Zonder een last in verband met de problematisch verlopen beursgang, maakte het concern wel een winst van 12 cent per aandeel. De omzet steeg met 32 procent tot 1,2 miljard dollar (961 miljoen euro). Los van de genoemde last waren de cijfers in lijn met de verwachtingen.

related partner content for mobile comes here

Het aantal actieve gebruikers steeg sinds eind maart van 901 miljoen naar 955 miljoen. De advertentie-omzet steeg met 28 procent tot 992 miljoen dollar.

Het 8 jaar jonge bedrijf was het eerste Amerikaanse bedrijf dat voor meer dan 100 miljard dollar naar de beurs ging. De aandelen hebben inmiddels bijna 30 procent van hun waarde verloren sinds de beursgang, omdat de markt twijfelt aan het verdienmodel van Facebook.

Bron: ANP

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in