Overslaan en naar de inhoud gaan

TV-bestedingen dalen met 3,5 procent

De netto bestedingen voor TV-reclame (spot en non spot) zijn in de eerste zes maanden van dit jaar uitgekomen op 472 miljoen euro.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

In dezelfde periode van het vorige jaar was dat nog 489 miljoen euro. De bestedingen aan spot advertising daalden van 431 miljoen naar 415 miljoen euro (-3,7 pct). De non spot bestedingen (onder andere billboarding, brand promotions, product placement en programmaparticipatie) bleven nagenoeg gelijk: 58 miljoen euro in 2011, 57 miljoen in 2012.

related partner content for mobile comes here

Spot, het Nederlandse marketingcentrum voor televisiereclame, spreekt van een ‘lichte daling’. Maar de bestedingen zijn in een evenementenjaar (EK en WK voetbal) meestal hoger dan in de oneven jaren. Spot: ‘De daling was in het tweede kwartaal sterker dan in het eerste kwartaal onder meer als gevolg van de vroege uitschakeling van het Nederlands Elftal.’ Michel van der Voort, directeur Spot zegt dat hij ‘voorzichtig optimistisch’ is over de tweede helft van het jaar.

Spot ziet een daling in de bestedingen in de branches Financiële Dienstverlening, Persoonlijke Verzorging, Telecom & ICT en Voeding- & Genotmiddelen. Retail, Automotive en Overheid & Educatie meer besteed hebben in het eerste half jaar. (Bron: Nielsen.)

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in