TV-bestedingen dalen met 3,5 procent
In dezelfde periode van het vorige jaar was dat nog 489 miljoen euro. De bestedingen aan spot advertising daalden van 431 miljoen naar 415 miljoen euro (-3,7 pct). De non spot bestedingen (onder andere billboarding, brand promotions, product placement en programmaparticipatie) bleven nagenoeg gelijk: 58 miljoen euro in 2011, 57 miljoen in 2012.
Spot, het Nederlandse marketingcentrum voor televisiereclame, spreekt van een ‘lichte daling’. Maar de bestedingen zijn in een evenementenjaar (EK en WK voetbal) meestal hoger dan in de oneven jaren. Spot: ‘De daling was in het tweede kwartaal sterker dan in het eerste kwartaal onder meer als gevolg van de vroege uitschakeling van het Nederlands Elftal.’ Michel van der Voort, directeur Spot zegt dat hij ‘voorzichtig optimistisch’ is over de tweede helft van het jaar.
Vacatures
Accountmanager New Business
SpottaAccountmanager
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisSpot ziet een daling in de bestedingen in de branches Financiële Dienstverlening, Persoonlijke Verzorging, Telecom & ICT en Voeding- & Genotmiddelen. Retail, Automotive en Overheid & Educatie meer besteed hebben in het eerste half jaar. (Bron: Nielsen.)
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid