Overslaan en naar de inhoud gaan

TomTom verliest aandacht consumenten

TomTom heeft een slecht tweede kwartaal achter de rug in de consumentenmarkt. In de zakelijke markt doet het bedrijf wel nog goede zaken,…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Volgens TomTom is de zwakke economie de oorzaak van een negatief effect op de vraag naar navigatieproducten. Vooral bij consumenten neemt de vraag naar elektronica en nieuwe auto’s af, aldus de onderneming. Het bedrijf denkt wel dat de winst per aandeel dit jaar nog zo'n 0,35 euro zal bedragen en dat de omzet uitkomt op ongeveer 1,1 miljard euro.

related partner content for mobile comes here

De onderneming boekte in het tweede kwartaal een nettowinst van 9 miljoen euro, terwijl de omzet daalde met 17 procent tot 262 miljoen euro. Analisten hadden de omzet ingeschat op 272 miljoen euro en de winst op 6,1 miljoen.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in