Overslaan en naar de inhoud gaan

Designbier voor vrouwen

Deense brouwer Carlsberg hoopt met een nieuw merk bier meer vrouwen aan het bier te krijgen . De flesjes van Copenhagen vallen in ieder…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Vrouwen zijn nu goed voor een kwart deel van de biermarkt. Carlsberg hoopt er nog meer te bereiken met mooie, gestileerde flesjes.

related partner content for mobile comes here

‘We zien dat vooral vrouwen vaak hun aankoopbeslissing baseren op het design van een fles’, aldus Jeanette Elgaard Carlsson, international innovation director bij Carlsberg. ‘En veel vrouwen willen in het cafe een drankje dat past bij hun (kleding)stijl. De meeste bierflesjes zijn dan ongeschikt. Deens consumentenonderzoek laat zien dat 98 procent van de doelgroep Copenhagen heel erg leuk vindt.’

Er is iets misgegaan bij het weergeven van de video. Ververs de pagina om het opnieuw te proberen.

Bier als mode-accessoire, zou het werken? Eerder probeerde Heineken het ook met mode, onder andere bij de . Daarna mocht mode-ontwerper Bas Kosters aan de slag voor het biermerk, echter met minder succes.

Het Copenhagen-biertje wordt dit jaar in Denemarken gelanceerd, en volgend jaar in de rest van Europa en delen van Azie.

Bron: Adweek

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in