Designbier voor vrouwen


Vrouwen zijn nu goed voor een kwart deel van de biermarkt. Carlsberg hoopt er nog meer te bereiken met mooie, gestileerde flesjes.
‘We zien dat vooral vrouwen vaak hun aankoopbeslissing baseren op het design van een fles’, aldus Jeanette Elgaard Carlsson, international innovation director bij Carlsberg. ‘En veel vrouwen willen in het cafe een drankje dat past bij hun (kleding)stijl. De meeste bierflesjes zijn dan ongeschikt. Deens consumentenonderzoek laat zien dat 98 procent van de doelgroep Copenhagen heel erg leuk vindt.’
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSBier als mode-accessoire, zou het werken? Eerder probeerde Heineken het ook met mode, onder andere bij de lancering van een nieuw aluminium flesje, de I-Cone. Daarna mocht mode-ontwerper Bas Kosters aan de slag voor het biermerk, echter met minder succes.
Het Copenhagen-biertje wordt dit jaar in Denemarken gelanceerd, en volgend jaar in de rest van Europa en delen van Azie.
Bron: Adweek
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid