
Dat meldt het Nederlands Dagblad. Het fastfoodbedrijf moet volgens de gezondheidslobby stoppen met de cadeautjes in de Happy Meals en gebruik van de mascotte Ronald McDonald, omdat ze met dit soort activiteiten kinderen verleiden tot het eten van ‘junkfood’.
De brief is ondertekend door 550 mensen en organisaties die werkzaam zijn in de gezondheidszorg. De briefschrijvers maken zich zorgen over het toenemende aantal te dikke kinderen en snelle stijging van de kosten van de gezondheidszorg.
Vacatures
Specialist Online Marketing
FirdaAllround Communicatieadviseur (28-32 uur)
CTGBContent Creative- RTL Tonight
Banijay Benelux.comDe campagne is georganiseerd door Corporate Accountability International, een non-profitorganisatie. Eerder voerde deze organisatie acties tegen de tabaksindustrie, en vanwege de milieueffecten van plastic flessen, tegen frisdrankfabrikanten.
Het fastfoodconcern weerspreekt het verwijt de mascotte Ronald McDonald, die al sinds 1963 wordt ingezet voor het opleuken van kinderfeestjes en fungeert als boegbeeld van het Ronald McDonald Kinderfonds, een slechte invloed heeft op het voedingspatroon van kinderen. Ook betoogt McDonald’s dat zij tegenwoordig de boodschap uitdragen dat een gezonde leefstijl veel voordelen heeft. Verder wijst het bedrijf erop, dat in zijn restaurants alleen junkfood op het menu staat, maar ook gezonde producten. “We maken verantwoorde reclame en nemen onze omgang met kinderen serieus.” (Nederlands Dagblad)
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word abonnee