Overslaan en naar de inhoud gaan

Amerikaanse gezondheidslobby wil dat McDonald’s stopt met clown en Happy Meal

Amerikaanse gezondheidsinstituten hebben in een open brief die deze week paginagroot stond afgedrukt in Amerikaanse kranten McDonald’s…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dat meldt het Nederlands Dagblad. Het fastfoodbedrijf moet volgens de gezondheidslobby stoppen met de cadeautjes in de Happy Meals en gebruik van de mascotte Ronald McDonald, omdat ze met dit soort activiteiten kinderen verleiden tot het eten van ‘junkfood’.

related partner content for mobile comes here

De brief is ondertekend door 550 mensen en organisaties die werkzaam zijn in de gezondheidszorg. De briefschrijvers maken zich zorgen over het toenemende aantal te dikke kinderen en snelle stijging van de kosten van de gezondheidszorg.

De campagne is georganiseerd door , een non-profitorganisatie. Eerder voerde deze organisatie acties tegen de tabaksindustrie, en vanwege de milieueffecten van plastic flessen, tegen frisdrankfabrikanten.

Het fastfoodconcern weerspreekt het verwijt de mascotte Ronald McDonald, die al sinds 1963 wordt ingezet voor het opleuken van kinderfeestjes en fungeert als boegbeeld van het Ronald McDonald Kinderfonds, een slechte invloed heeft op het voedingspatroon van kinderen. Ook betoogt McDonald’s dat zij tegenwoordig de boodschap uitdragen dat een gezonde leefstijl veel voordelen heeft. Verder wijst het bedrijf erop, dat in zijn restaurants alleen junkfood op het menu staat, maar ook gezonde producten. “We maken verantwoorde reclame en nemen onze omgang met kinderen serieus.” (Nederlands Dagblad)

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in