TNO: 'gebruik social media stimuleert creativiteit'


TNO volgde gedurende twee jaar het gedrag van ruim drieduizend werknemers. “Het gebruik van social media prikkelt werknemers tot creativiteit en nadenken. Daardoor ontstaan nieuwe ideeën waarmee bedrijven hun voordeel kunnen doen”, stelt Paulien Bongers, innovatiedirecteur Arbeid bij TNO.
Bongers: “Sommige instellingen hebben het hele proces dat een werknemer moet volgen van a tot z vastgelegd in protocollen. Er wordt geen eigen inbreng van de werknemer verwacht en daardoor loopt het bedrijf innovatiekansen mis. Inzet van social media leidt tot langere en veelvuldigere contacten met de klant dan het ene telefoontje of gesprek op kantoor. Je leert de klant bovendien beter kennen en dat kan leiden tot nieuwe ideeën. “
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSMensen die beroepsmatig veel met informatie omgaan hebben het positieve nut van sociale media omarmd. “Maar liefst 43% van de twitteraars of facebookers komt uit deze groep. Ook managers, die 10% van de social media-gebruikers uitmaken, zijn goed vertegenwoordigd. Zij vertonen dus meer innovatief gedrag”, aldus Bongers.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid