Overslaan en naar de inhoud gaan

'BNN-cultuur mag in fusie niet verloren gaan'

BNN moet ervoor waken dat de kern van de jongerenomroep niet in gevaar komt bij een fusie met de Vara.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De kracht van het merk, de bedrijfscultuur en jongerenprogrammering moeten behouden blijven. Dat zijn de voorwaarden van de raad van toezicht en de ledenraad van in de fusiegesprekken met de . In aanvulling daarop benadrukte BNN-directeur Lucas Goes donderdag dat BNN altijd al een vernieuwende omroep is geweest, voor en achter de schermen, maar dat de fusie wel beloond moet worden in de vorm van meer zendtijd en geld 'om jongeren te kunnen blijven bereiken'.

related partner content for mobile comes here

BNN laat weten de fusiegesprekken met de Vara voort te zetten. Volgens Goes is dat een noodzaak om het verouderde publieke bestel te vereenvoudigen. 'Onze belangrijkste inzet daarbij is om de BNN-jongerenprogrammering een goede toekomst te geven.BNN heet niet voor niets Bart's Neverending Network. Wij laten de BNN-fans en ruim 300.000 leden natuurlijk niet met lege handen achter.'

Goes reageerde donderdag op een brief van de publieke omroepen aan minister Marja van Bijsterveldt (Media). Zij wil het aantal zendgemachtigden terugbrengen naar maximaal acht. De minister wil eveneens 200 miljoen euro besparen op het jaarlijkse budget voor publieke radio en televisie.

Bron: ANP.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in