Overslaan en naar de inhoud gaan

De toekomst van tv-reclame

Tv ligt als reclamemedium onder vuur. Consumenten worden cynisch van de alsmaar aanzwellende hoeveelheid commercials op tv. Alleen…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Eind vorige eeuw was het voor de meeste merken nog volkomen vanzelfsprekend om voor tv te kiezen. Maar de laatste tijd staat het medium onder druk. Dat komt vooral omdat er wel heel veel reclame op tv is. In Engeland ziet de tv-kijker nu circa 20 procent meer commercials dan twee jaar terug. De toename van de hoeveelheid en de lengte van de reclameblokken leidt tot ergernis bij de consument. De opmars van de ‘cynische consument’, die bij voorbaat niet gelooft wat in tv-commercials wordt beweerd, kan op den duur de effectiviteit van het medium bedreigen. Natuurlijk zijn er nog altijd zwaarwegende argumenten om voor tv te kiezen. Zo is geen enkel medium zo goed in staat een merk een emotionele dimensie te geven. Bovendien is er nauwelijks een vorm van reclame waarover zoveel gepraat wordt. En dat laatste – dat er over je gesproken wordt - heeft een merk dat populair wil worden en blijven, absoluut nodig. De kwaliteiten van het medium zouden voor adverteerders reden te meer moeten zijn het cynisme te bestrijden. Hoe? Door creatieve, onderhoudende en integere reclame te maken. Want alleen dan kan tv als massamedium zijn nummer 1-plek behouden.

related partner content for mobile comes here

Bron: Admap

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in