Volkswagen traceert makers nepcommercial


Lee Lockwood and Dan Brooks, twee creatieven bij LAD - Lockwood werkte ooit voor reclamebureau Ogilvy & Mather- zijn verantwoordelijk voor een nepcommercial die de laatste tijd op het net circuleerde. In de commercial probeert een Arabisch uitziende terrorist zichzelf in een Volkswagen Polo op te blazen, de auto geeft echter niet mee en de mensen op het terras blijven ongedeerd, hebben zelfs niets door. Het filmpje eindigt met de pay off ‘Polo: small but tough’.
Free publicity via een virale actie, zou je zeggen, maar Volkswagen is not amused. De autofabrikant heeft een deadline gesteld: de twee moeten zich publiekelijk en formeel verontschuldigen voor de commercial, en beloven nooit meer gebruik te maken van het VW-logo. Volkswagen en diens reclamebureau DBB vinden de film zeer onsmakelijk en zeggen een rechtszaak aan te spannen indien de verontschuldiging uitblijft.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSTip voor studenten: een nepcommercial blijkt een goed sollicitatiemiddel. Volkswagen ontkent dan wel stellig dat de commercial een virale actie is waarvan de fabrikant ook nog eens weet had, maar intussen hebben de twee bedenkers lucratieve aanbiedingen van communicatiebureaus gekregen, en ontzettend veel media-aandacht.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid