Overslaan en naar de inhoud gaan

Volkswagen traceert makers nepcommercial

Volkswagen heeft de makers van de nepcommercial, waarin een terrorist de stevigheid van een VW Polo danig onderschat, te pakken. Het…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Lee Lockwood and Dan Brooks, twee creatieven bij - Lockwood werkte ooit voor reclamebureau Ogilvy & Mather- zijn verantwoordelijk voor een nepcommercial die de laatste tijd op het net circuleerde. In de commercial probeert een Arabisch uitziende terrorist zichzelf in een Volkswagen Polo op te blazen, de auto geeft echter niet mee en de mensen op het terras blijven ongedeerd, hebben zelfs niets door. Het filmpje eindigt met de pay off ‘Polo: small but tough’.

related partner content for mobile comes here

Free publicity via een virale actie, zou je zeggen, maar Volkswagen is not amused. De autofabrikant heeft een deadline gesteld: de twee moeten zich publiekelijk en formeel verontschuldigen voor de commercial, en beloven nooit meer gebruik te maken van het VW-logo. Volkswagen en diens reclamebureau DBB vinden de film zeer onsmakelijk en zeggen een rechtszaak aan te spannen indien de verontschuldiging uitblijft.

Tip voor studenten: een nepcommercial blijkt een goed sollicitatiemiddel. Volkswagen ontkent dan wel stellig dat de commercial een virale actie is waarvan de fabrikant ook nog eens weet had, maar intussen hebben de twee bedenkers lucratieve aanbiedingen van communicatiebureaus gekregen, en ontzettend veel media-aandacht.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in