Media maken onrealistisch schoonheidsideaal
Vrouwen anno 2005 geloven dat ze er beter uit moeten zien dan de generatie van hun moeder. Dat blijkt uit een wereldwijd onderzoek van het beautymerk Dove - in samenwerking met Harvard University - onder 3.200 vrouwen over schoonheid.
Het onderzoek toont aan dat vrouwen het huidige schoonheidsideaal te eenzijdig vinden. Zeventig procent van de ondervraagde vrouwen vindt dat het onrealistische schoonheidsbeeld dat wordt neergezet in de media en reclame niet haalbaar is voor de 'gewone' vrouw.
Vacatures
Accountmanager
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager New Business
SpottaDe schoonheidsdruk die vrouwen voelen wordt versterkt door het eenzijdige schoonheidsbeeld in de media. Het overgrote deel van de Nederlandse vrouwen is van mening dat op tv en in de tijdschriften alleen de aantrekkelijkste vrouwen getoond worden. Vrouwen zijn het met dit beeld niet eens. Zo zegt 75% dat ze zou willen dat er een gevarieerder beeld wordt gegeven van schoonheid in de media. Opvallend is dat de jongere generatie (vrouwen tot 30 jaar) hier uitgesprokener over is dan oudere vrouwen.
In het algemeen zijn vrouwen van mening dat fysieke kenmerken niet bepalen of iemand mooi is, maar dat het vooral gaat om de persoonlijkheid.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid