Overslaan en naar de inhoud gaan

Nissans niches

Als op één na grootste Japanse automerk mijdt Nissan de prijzenslag op de Europese markt. Liever concentreert het zich op niches.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Nissan doet zelfs geen poging om aartsrivaal Toyota te verslaan waar het gaat om de verkoop van middenklassers. ‘Wij sturen ons bedrijf op winst’, aldus Nissans directeur strategie Patrick Pélata. En daarom zoekt hij het bij voorkeur in andere, lucratieve segmenten. Zoals de sportwagens, waar Nissan in Amerika en Japan veel succes heeft met de 350Z, de luxe Infiniti-serie en de kleine Micra, die als ‘vrouwenauto’ erg goed loopt. Ook introduceerde Nissan een pick-up annex terreinwagen Frontier, en - als proef - een compacte kruising tussen een terreinwagen en een van, de QashQai. Gemeenschappelijk kenmerk van al deze auto’s moet het ‘scherpe profiel’ zijn, met name in Europa, waar Nissan bekend staat als een degelijk maar saai merk. En die strategie is volgens Pélata mede bedoeld om zich de concurrenten van het lijf te houden dan wel zich te onttrekken aan de prijzenoorlog. ‘Doordat wij met nieuwe concepten de traditionele segmenten betreden, geven we niet alleen Renault (concernmoeder van Nissan) ruim baan, maar ook de Koreanen’.

related partner content for mobile comes here

Bron: Wirtschaftswoche

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in