Overslaan en naar de inhoud gaan

Marketing voor de netwerkconsument

Wie dacht dat e-commerce de toekomst heeft, zit er helemaal naast. Welkom in het tijdperk van de U-commerce!
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De term U-commerce is afgeleid van het woord ‘ubiquitous’, Engels voor alomtegenwoordigheid. En dat slaat dan weer op de overal aanwezige en zich nog steeds uitbreidende netwerken die de hedendaagse consument omringen: (mobiele) telefoon, internet en andere computertoepassingen. Deze zorgen ervoor dat mensen altijd en overal toegang hebben tot voor hen relevante informatie, of anders gezegd: dat er overal en altijd om hun aandacht wordt gevochten.Voor marketing hebben deze netwerken vérgaande consequenties, veel meer dan bijvoorbeeld e-commerce - waar de consument lang niet altijd gebruik van maakt. Tenminste, niet in de gebruikelijke betekenis van ‘kopen via internet’. U-commerce is in feite de ultieme vorm van e-commerce: het omvat alles, van pc’s en mobieltjes tot pda’s en uiteindelijk alle netwerkverbindingen die maar mogelijk zijn in de dagelijkse omgeving van de consument. Marketing wordt daarmee de kunst van het managen van de aandacht van de consument. Aan marketeers de taak om uit te vinden hoe er in deze netwerken waarde kan worden gecreëerd voor elke afzonderlijke klant.

related partner content for mobile comes here

Bron: Business Horizons

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in