Overslaan en naar de inhoud gaan

De Toekomst van Marketing, waar zet jij op in?

Op 19 mei wordt het Spiegel Seminar “De Toekomst van Marketing” gehouden in Rotterdam. Deze dag wordt medegeorganiseerd door Yael…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Op 19 mei wordt het Spiegel Seminar gehouden in Rotterdam. Deze dag wordt medegeorganiseerd door Yael van Assendelft. Ik ken Yael via de Betekeniscafé als mede enthousiast over het marketing vanuit identiteit en authenticiteit. Vanuit Yael’s passie voor authenticiteit is zij Spiegel Seminars gestart om waardevolle spiegel- en inspiratiemomenten te bieden. Met interessante invalshoeken, ideeën en handvatten die impuls geven voor dagelijks werk en privéleven. In het kader van deze bijzondere Spiegel Seminar voor marketing heb ik Yael geïnterviewd.

related partner content for mobile comes here

Yael, jij organiseert het seminar: de toekomst van marketing, waar denk jij dat marketing heen gaat?

Het waarmaken van de boodschap en belofte worden cruciaal voor de geloofwaardigheid van merken. Dat betekent ook dat internal, employer en external branding steeds meer in elkaar zullen gaan schuiven. Wat nauwere samenwerking met andere afdelingen als sales, IT, klantenservice en HR vereist. Identiteitsgedreven bedrijven zullen dit makkelijker kunnen omdat zij een duidelijke bestaansregel hebben die alles drijft in de organisatie en dus de richtlijn vormt voor bedrijfsvoering en samenwerking.
Daarnaast vindt er verschuiving plaats richting waardecreatie voor mens en omgeving. Het denken in kengetallen en aandelen is voorbij. Wil je als merk succesvol zijn de komende jaren dan dien je zowel klantwaarde als samenlevingswaarde te creëren. Hierbij gaat het om een positieve bijdrage aan een betere wereld. Dit vraagt om een bredere oriëntatie en meer verbinding met die omgeving. De aandacht verschuift tegelijk van de klant centraal naar relatie centraal. Tweerichtingsverkeer is dan belangrijk, net als afstemming. Oprechte betrokkenheid wordt de verschilmaker, dat kun je niet opleggen, maar moet je voelen en verdienen.
Dit worden de komende jaren de uitdagingen op de weg van marketeers en dat binnen de context van alle ontwikkelingen en dynamiek op multimedia gebied.
Ook hierbij geldt dat een goede social media strategie valt en staat bij goede content en weten wie je bent.

Wat is anders aan deze dag (dan andere seminars)?

Bovengenoemde is een behoorlijke verschuiving. Marketing nieuwe stijl gaat dan ook om een andere benadering van het vak. Het vraagt om een wezenlijk andere manier van denken – een mindshift. Daar is het programma op gebouwd.
Ervaring leert dat deze aanpak werkt. Deelnemers aan Spiegel Seminars geven aan dat ze aan het denken gezet zijn en terugkijken op een energievolle bijeenkomst.
Een belangrijk onderdeel binnen de huidige veranderingen is de 'hoe'-vraag.
Helaas is er geen kant-en-klare oplossing hiervoor. Maar het samen ervaringen en kennis delen helpt wel om dichterbij bruikbare antwoorden te komen. Ook daar is aandacht voor in het programma. Niet zenden maar delen en betrekken.

Wat denk je dat de deelnemers van deze dag meenemen?

Argumenten waarom het nooit meer wordt zoals vroeger; Verhalen over en inzicht in wat sterke merken succesvol maakt; Inspiratie en ideeën hoe te werken aan een verbindend concept en wat bouwstenen zijn voor een goed verhaal.
Kortom triggers en inspiratie voor een andere kijk op het vak en ideeën voor grip op hoe.

Wat wil jij bereiken met het seminar, waar hoop jij op?

Wij als initiatiefnemers (Peter Heshof, Jelmer van der Meulen, Ron van Gils, Raymond Godding en ik) willen marketeers en communicators uitdagen om hun vak te gaan benaderen vanuit waarde creatie voor het bedrijf, mens en omgeving. En hierbij meer zicht op antwoorden op de ‘hoe’-vraag geven. We hopen dat ze tegelijk getriggerd worden na te denken over hun eigen rol en daarmee hun bijdrage aan deze wereld.
Al met al een reis die lef vereist. En aangezien we samen staan voor de huidige veranderingen in de wereld, hoop ik dat deelnemers zich tevens gesterkt zullen voelen om deze uitdagingen aan te gaan en het daadwerkelijk anders te gaan doen. Want gebaande wegen gaan niet meer werken.

Hoe zie jij de toekomst van marketing, waar zet jij op in?

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in