Gevaarlijk speelgoed


Heel mooi gedaan: Lemz maakte voor Stichting Consument en Veiligheid een outdooruiting, die verandert als je er voorbij loopt. De uiting borduurt voort op de flashbanner die Lemz ontwikkelde voor de stichting, waarbij chemische producten veranderen in kleurrijk speelgoed. De online campagne was dit jaar #URI=Archief%2Fcase%2F1604%2FKinderen_zien_dingen_anders%2F%3FcaseFilterAward%3D%26caseListingMode%3D%26caseFilterCategory[]%3DAll%26caseFilterContestMax%3D2011%26caseFilterContestMin%3D2011%26casePageNr%3D7" title="genomineerd">genomineerd voor een Spin Award, in de categorie Beste Content.
De campagne was eerst bedoeld om ouders bewust te maken van het feit dat waarschuwingslogo’s op de verpakkingen gaan veranderen. Maar aangezien dat hele project op de lange baan was geschoven, en er toch een subsidiepotje diende te worden opgemaakt (lang leve de overheid als opdrachtgever!), is er iets gesleuteld aan de doelstelling en werd het: Ouders bewust maken van het feit dat kinderen de gevaren van huishoudchemicaliën niet zien. Een sprayfles schoonmaakmiddel is geen draakje om mee te spelen en vaatwasblokjes zijn geen snoepjes.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROS
Kinderen onder de 5 jaar vormen de grootste risicogroep. Zij zien een chloorfles als limonade en vaatwasblokjes als snoepjes. Jaarlijks gebeuren er 4.000 ongelukken met huishoudchemicaliën bij kinderen onder de 5 jaar. Daarvan worden er 520 behandeld op de spoedeisende hulp van een ziekenhuis.
Onder het motto: ‘Kinderen zien dingen anders’ creëerde Lemz een campagne, waarin ouders naar huishoudchemicaliën kijken door de ogen van een kind.
Allereerst deelde Lemz 85.000 babyflesjes/chloorflesje met zuigspeen uit als informatiefolder, via bijna alle consultatiebureaus van Nederland.
Op de website kwam de gevaarlijkste plek in huis, het gootsteenkastje, tot leven door een interactieve banner.
Dat gegeven is nu doorvertaald naar een lenticular, met dit als resultaat.
De lenticulars bevatten twee beelden, die dusdanig zijn gedrukt dat afhankelijk van waar je staat één van de twee afbeeldingen zichtbaar is. Naarmate de zichthoek verandert, omdat je loopt, fietst of in de auto zit, lopen de beelden in elkaar over. In dit geval veranderen huishoudchemicaliën in kinderspeelgoed en snoepjes.
In totaal staan 300 Abri’s en Mupi’s binnen een straal van 150 meter van kinderdagverblijven en crèches in grote steden,dus op locaties waar ouders bijna dagelijks langskomen.
Reclamebureau Lemz, Stroom Mediacommunicatie en JCDecaux werkten voor dit project samen.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid