Overslaan en naar de inhoud gaan

Gevaarlijk speelgoed

Heel mooi gedaan: Lemz maakte voor Stichting Consument en Veiligheid een outdooruiting, die verandert als je er voorbij loopt. De uiting…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Heel mooi gedaan: Lemz maakte voor Stichting Consument en Veiligheid een outdooruiting, die verandert als je er voorbij loopt. De uiting borduurt voort op de flashbanner die Lemz ontwikkelde voor de stichting, waarbij chemische producten veranderen in kleurrijk speelgoed. De online campagne was dit jaar =Archief%2Fcase%2F1604%2FKinderen_zien_dingen_anders%2F%3FcaseFilterAward%3D%26caseListingMode%3D%26caseFilterCategory[]%3DAll%26caseFilterContestMax%3D2011%26caseFilterContestMin%3D2011%26casePageNr%3D7" title="genomineerd">genomineerd voor een Spin Award, in de categorie Beste Content.

related partner content for mobile comes here

De campagne was eerst bedoeld om ouders bewust te maken van het feit dat waarschuwingslogo’s op de verpakkingen gaan veranderen. Maar aangezien dat hele project op de lange baan was geschoven, en er toch een subsidiepotje diende te worden opgemaakt (lang leve de overheid als opdrachtgever!), is er iets gesleuteld aan de doelstelling en werd het: Ouders bewust maken van het feit dat kinderen de gevaren van huishoudchemicaliën niet zien. Een sprayfles schoonmaakmiddel is geen draakje om mee te spelen en vaatwasblokjes zijn geen snoepjes.

Kinderen onder de 5 jaar vormen de grootste risicogroep. Zij zien een chloorfles als limonade en vaatwasblokjes als snoepjes. Jaarlijks gebeuren er 4.000 ongelukken met huishoudchemicaliën bij kinderen onder de 5 jaar. Daarvan worden er 520 behandeld op de spoedeisende hulp van een ziekenhuis.
Onder het motto: ‘Kinderen zien dingen anders’ creëerde Lemz een campagne, waarin ouders naar huishoudchemicaliën kijken door de ogen van een kind.

Allereerst deelde Lemz 85.000 babyflesjes/chloorflesje met zuigspeen uit als informatiefolder, via bijna alle consultatiebureaus van Nederland.

Op de website kwam de gevaarlijkste plek in huis, het gootsteenkastje, tot leven door een interactieve banner.

Dat gegeven is nu doorvertaald naar een lenticular, met dit als resultaat.

De lenticulars bevatten twee beelden, die dusdanig zijn gedrukt dat afhankelijk van waar je staat één van de twee afbeeldingen zichtbaar is. Naarmate de zichthoek verandert, omdat je loopt, fietst of in de auto zit, lopen de beelden in elkaar over. In dit geval veranderen huishoudchemicaliën in kinderspeelgoed en snoepjes.
In totaal staan 300 Abri’s en Mupi’s binnen een straal van 150 meter van kinderdagverblijven en crèches in grote steden,dus op locaties waar ouders bijna dagelijks langskomen.

Reclamebureau Lemz, Stroom Mediacommunicatie en JCDecaux werkten voor dit project samen.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in