Overslaan en naar de inhoud gaan

Dawn roept op tot vakinhoudelijk debat

Inge Ligthart van Dawn reageert op de verdeelde meningen over de Triodos-campagne en wil onder leiding van Adformatie met vakgenoten…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De ‘vijf dingen’-campagne die we voor Triodos hebben gemaakt heeft abnormaal veel reacties opgeleverd.  Negatieve, zoals , maar gelukkig vooral heel veel positieve. We kunnen alvast iedereen geruststellen: niet alleen met de kikker gaat het goed maar ook met de effecten van deze campagne.

related partner content for mobile comes here

Dat bewijst maar weer dat het werkt om als merk een heldere opvatting te hebben over de context waarin je opereert en daar helder over te verhalen. Niet om per se het volksgemoed te pleasen maar om duidelijk te maken waar je voor staat. Zodat mensen kunnen kiezen: dat staat me aan of niet. Ik koop het dus wel of dus niet.

Je kunt je, als je een betekenisvol merk wilt zijn, niet langer doof en blind houden voor de context waarin je opereert. Of je nu mode, soep of hypotheken verkoopt, retailer, dienstverlener of fastmover bent. Het hoeven geen politieke stellingnames te zijn, of , maar gewoon: dit is wie we zijn, dit is wat we vinden, en dit is wat we voor jou doen. Dàt maakt reclame onderscheidend.

Triodos wil ‘financier van verandering’ zijn. Dat staat in de oprichtingsstatuten van de bank. Dat is dus wat we consequent naar buiten brengen in de campagnes die we samen maken.

Deze adverteerder heeft overigens een extreem positieve grondhouding; ze betichten van bangmakerij is ridicuul. Met de campagnes voor Triodos Bank wilden we vanaf het begin prikkelen en opiniëren en mensen aanzetten tot iets meer nadenken. Niet het hele land maar wel de doelgroep van Triodos Bank.

Dat merkbouwen lijkt wel een beetje vergeten te worden in de huidige debatcultuur van ons vak. Heel goed dat Adformatie een platform biedt voor debat maar het is jammer dat de bijdragen en meningen vaak niet zo diep steken.

Een relletje hier en daar, van het ene kekke hype-je naar het andere. Dat helpt ons ‘vak’ niet verder als waardevol gesprekspartner in de boardrooms van onze klanten.

‘Reclame met inhoud’: wij van Dawn vinden het belangrijk om het daar met vakgenoten over te hebben. Dat vraagt om een lekker fel debat in een open structuur. Live. Bij ons op kantoor, onder leiding van Adformatie. Iedereen met een uitgesproken mening is van harte welkom.

 

 

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in